|

فرودگاه زنجان؛ وقتی محدودیت‎ها مانع خدمت‎رسانی نمی‎شود

فرودگاه زنجان؛ وقتی محدودیت‎ها مانع خدمت‎رسانی نمی‎شود
مدیر فرودگاه زنجان ضمن بیان فعالیت‎های این فرودگاه در مورد ارزیابی عملکرد مدیریتی خود در این فرودگاه با توجه به امکانات و محدودیت‎های موجود از عملکرد خود ابراز رضایت کرد و به مجموعه فرودگاه زنجان نمره 20 داد.

محمد قاسمی در مورد اقدامات انجام شده در فرودگاه زنجان در سال 97 گفت: در این سال اقدامات زیادی انجام دادیم که می‎توانم به برقراری مجدد پرواز به مشهد مقدس پس از وقفه چند ماهه با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، توسعه ترمینال و زیباسازی آن و تغییر چیدمان آن همراه با افزایش فضای مسافری، محوطه‎سازی و زیباسازی جلوی ترمینال و تغییر مسیرهای دسترسی با ایجاد فضای سبز و گلکاری، ساخت مجموعه ساختمان CCTV و دفتر حراست و فضای پیرامونی، افزایش فضای سالن جلسات و آموزش به دو برابر ظرفیت قبلی، ایجاد سه دفتر اداری جدید در نیم طبقه اداری ترمینال برای ایجاد بستر مناسب‎تر برای کارکنان، ساخت نمازخانه در سالن ترمینال ورودی و تعویض سوییچ‎ها و سرورهای قدیمی در بستر فناوری اطلاعات فرودگاه و نصب اعلام حریق سرورها اشاره کنم.

وی افزود: همچنین اجرای محوطه‎سازی و آسفالت 1250 مترمربع در پارکینگ خودروهای آتشنشانی و غیره، بهسازی و عایق‎بندی سقف ساختمان‎های تکنیکال بلاک، ایمنی زمینی و غیره، نصب پمپ‎های جدید و تعویض پمپ‎های قدیمی سیستم آبرسانی فرودگاه، بهسازی و تعویض سیستم‎های گرمایشی و سرمایش فرودگاه، ساخت جاده آسفالت و زیرسازی آن از جاده اصلی(زنجان–گیلوان) به سایت به طول 1200 متر و عرض 5 متر، افزایش فضا و توسعه و بهسازی ساختمان حفاظت هواپیمایی فرودگاه، جداسازی سیستم آب شرب و آبیاری و خدماتی فرودگاه و نصب سیستم کلرزنی فرودگاه و ساخت اتاق سیگار در ترمینال خروجی(ترانزیت) از دیگر فعالیت‎های انجام شده در سال 97 است.

وی در مورد برنامه‎ها و طرح‎های پیش‎بینی شده برای سال 98 گفت: پیگیری برای ایجاد مسیرهای جدید پروازی برای مسیرهای تهران، عتبات، ترکیه و غیره، اتمام پروژه نیمه کاره توسعه فضای ترمینالی در بخش غرب و شرق آن در صورت حمایت و کمک استانداری، تکمیل و تجهیز ساختمان حراست CCTV، برنامه‎ریزی برای توسعه فرودگاه تا رسیدن به جایگاه مناسب آن، پروژه احداث جایگاه تشریفات با کمک استانداری، تکمیل عملیات بهسازی و زیباسازی ترمینال داخلی فرودگاه، ساخت اتاق مادر و کودک، تبیین فرصت‎های سرمایه‎گذاری و پیدا کردن سرمایه‎گذار برای توسعه فرودگاه، گرفتن سند برای بخشی از زمین‎های فرودگاه که فاقد سند هستند و پیگیری نصب کنسول جدید برای برج کنترل ترافیک هوایی فرودگاه از جمله برنامه‎هایی است که به امید خدا در سال جدید پیگیر اجرای آنها خواهیم بود.

قاسمی در مورد وضعیت ماموریت‎های محول شده در ابلاغ مدیریت وی گفت: یکی از ماموریت‎های بنده پیاده‎سازی کامل نظام مدیریت ایمنی در فرودگاه است که برای رسیدن به این هدف ابتدا جلسات مختلفی بین مسئولان و کارکنان داخل و خارج فرودگاه برگزار کردیم تا موارد و مشکلات مربوط به ایمنی در این فرودگاه را احصا و حل کنیم. سپس در سال 97 تمرین‎ها و دوره‎های مختلف توسعه دانش و فرهنگ ایمنی برای کلیه عوامل انسانی عملیاتی و نظامی و انتظامی این فرودگاه برگزار شد. پس از آن با تجهیز و ارتقای سامانه‌های هوانوردی فرودگاه‌ ایمنی فرودگاه را ارتقا دادیم و در همین سال دستورالعمل‎هایی برای هماهنگی‎های عملیاتی مانند عملیات برفروبی در داخل فرودگاه تدوین شد و توافقنامه‎های مختلفی بین  فرودگاه و اورژانس و هلال احمر و غیره منعقد کردیم که نتیجه این کارها این شده است که خوشبختانه، هیچ مشکل ایمنی در این فرودگاه بوجود نیامده است.

وی تشکیل منظم جلسات کمیته‎های حفاظتی و تسهیلات فرودگاه و بهبود مستمر فرآیندهای فرودگاهی در راستای ارتقای سطح خدمات و افزایش رضایت مسافران را یکی دیگر از ماموریت‎های خود عنوان کرد و گفت: به دلیل نظامند و تخصصی‎بودن سیستم حمل و نقل هوایی، جلسات کمیته‎های حفاظتی و تسهیلات فرودگاهی به صورت منظم و با برنامه در این فرودگاه برگزار می‎شود. در واقع اولین هدف از تشکیل این کمیته‎ها، ارتقای سطح خدمات و افزایش رضایت مسافران است.

بهره‎گیری حداکثری از توان و ظرفیت‎های بخش خصوصی در راستای خدمات و تسهیلات مناسب‎تر به مردم و افزایش درآمدهای غیر هوانوردی دیگر ماموریت قاسمی است که در این باره گفت: در این فرودگاه، تعامل خوبی با بخش خصوصی وجود دارد که مهمترین وجه آن، انجام پرواز و هندلینگ توسط بخش خصوصی است. به دلیل شرایط مکانی و همچنین موقعیت خوب فرودگاه زنجان، پروازهای متعدد آموزشی و شخصی توسط بخش خصوصی در آن انجام می‎شود و تمام کارکنان فرودگاه می‎کوشند تا خدمات مناسبی را ارائه کنند.

وی تعامل موثر با مسئولان ارشد استان به منظور استفاده از ظرفیت‎های فراهم شده در حوزه‎های فرودگاهی و ایجاد مسیرهای جدید پروازی به و از فرودگاه را ماموریت دیگر خود عنوان کرد و توضیح داد: در این زمینه مذاکرات مختلفی با کمک مسئولان استان، نمایندگان مجلس برای برقراری پرواز در مسیرهای تهران، عتبات عالیات، کیش و ترکیه انجام داده‎ایم که امیدواریم که هرچه سریع‎تر به نتیجه برسد تا بتوانیم به مطالبات و درخواست‎های مردم و تجار این استان پاسخگو باشیم.

تسریع در اتمام پروژه‎های در حال انجام فرودگاه و بهره‎برداری سریع‎تر از آنها ماموریت دیگری است که مدیرعامل شرکت برعهده مدیر فرودگاه زنجان گذاشته است، قاسمی در این رابطه گفت: در سال‎های گذشته و سال 97، کارهای خوبی در رابطه با ساخت و بهسازی در این فرودگاه انجام شده است. در شش ماه ابتدایی سال 97 کار زیباسازی، مناسب‎سازی و توسعه ورودی ترمینال و دیگر بخش‎های مسافری و بهسازی سرویس‎های بهداشتی سالن‎های پروازی به طور کامل انجام شده است و امیدواریم با کمک استان دوباره پروژه توسعه ترمینال این فرودگاه تامین اعتبار شود تا بتوانیم کار را به اتمام برسانیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اقدامات نوروزی گفت: هماهنگی تمام نیروها برای شیفت‎های خاص نوروز، تلاش و برنامه‎ریزی برای افزایش پروازهای فوق‎العاده نوروزی، زیباسازی ترمینال محوطه و فضای سبز، کاشت گل‎های فصلی و گستردن سفره هفت سین در ترمینال، اجرای تمهیدات لازم برای تسهیل امور پروازهای مسافربری و غیر مسافربری امدادی، اورژانس، انتظامی، تفریحی و غیره، اجرای کامل طرح راهنمای مسافر با نام "از من بپرس" و توزیع بروشورهای معرفی جاذبه‎های گردشگری استان با کمک میراث فرهنگی از جمله اقداماتی است که در این روزهای انجام دادیم.

مدیر فرودگاه زنجان در پایان در مورد ارزیابی خود از عملکردش در این فرودگاه گفت: اگر قرار باشد نمره‎ای داده شود باید توسط مقامات مافوق، همکاران و خدمت‎گیرندگان فرودگاه داده شود اما از آنجایی که با توجه به امکانات موجود در فرودگاه و محدودیت‎های فراوان توانسته‎ایم رضایت مردم را، بویژه در زمینه برقراری پروازهای زیارتی و حج تمتع کسب کنیم، از عملکرد خود راضی هستم و به مجموعه و همکارانم که با وجود کمبود نیرو تمام تلاش خود را برای خدمت‎رسانی انجام داده‎اند، نمره 20 می‎دهم.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور 

ارسال نظر