|

رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا توسط تمام کارکنان فرودگاه ها

رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا توسط تمام کارکنان فرودگاه ها

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از کنترل مستمر رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی صادر شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در ستاد و تمام فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.

فرشید گلیج عنوان کرد: در فرودگاه های کشور نهادها، سازمان ها، یگان ها و شرکت های مختلفی ارایه خدمات می کنند و تمام مترددان و مسافران ملزم به رعایت الزامات بهداشتی و شیوه نامه های ابلاغی  هستند.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی محدود به کارکنان طرف قرارداد مستقیم شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیست و تمام کارکنان پیمانکارو قراردادی و نیز کارکنان متردد در فرودگاه تحت مدیریت سایر ارگان ها را نیز شامل می شود.

وی گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در یک سال گذشته فراتر از وظایف قانونی، ماسک و تجهیزات ضد عفونی تهیه کرده و دراختیار کارکنان و تمام ذینفعان قرار داده و نیز تسهیلات خرید و فروش را فراهم کرده تا این تجهیزات به آسانی دراختیار متقاضیان قرار گیرد.

گلیج تاکید کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با وجود فشار مضاعف تحریم های ظالمانه و کاهش درآمدهای جاری به دلیل بحران کرونا و به تبع آن، افزایش هزینه ها برای مبارزه با گسترش این بیماری، به ارایه مطلوب سرویس های ایمن فرودگاهی و هوانوردی بر اساس دستورالعمل ها و شیوه نامه های ارسالی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و دیگر اتحادیه ها و انجمن های بین المللی وابسته به این صنعت اقدام کرده و در این برهه با وجود شرایط خاص و مشکلات عدیده، ضمن حفظ استمرار عملیات پروازی در فرودگاه ها و مرکز کنترل فضای کشور، بارها به خودارزیابی از طریق بازرسان داخلی پرداخته است.

وی همچنین ادامه داد: شرکت فرودگاه ها برای شناسایی نقاط ضعف و قوت خود در مبارزه با کرونا ویروس و پاسخگو دانستن خود و مهمتر از همه حفظ جایگاه و شان و منزلت جان انسان ها، داوطلبانه حاضر به ورود در عرصه ارزیابی و نگاه تخصصی از بیرون شده است.

 مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در خصوص تصویر و فیلم انتشار یافته در فضای مجازی گفت: عدم استفاده ماسک توسط باغبان بررسی و پاسخ لازم از طرف فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد رسانه ای خواهد شد.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر