|

تجهیز باند ۲۹ راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به سامانه طرح تقرب دقیق

تجهیز باند ۲۹ راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به سامانه طرح تقرب دقیق

عضو هیات مدیره فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از تجهیز باند 29 راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به سامانه دقیق ILS CAT1 در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

ابراهیم مرادی اظهار داشت: بر اساس دستور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای بازسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، در سال 1400 باند 29 راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به سامانه دقیق ILS CAT1 تجهیز می‌شود.

مرادی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده برای باند 29 راست مهرآباد در زمان بسته بودن باند 29 چپ به دلیل بهسازی، نیاز به تجهیز این باند به سامانه ILS CAT1 تقدیم مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شد و بر اساس دستور وی و تلاش اداره ارتباطات وناوبری هوایی فرودگاه مهرآباد و اداره کل ارتباطات وناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، عملیات نصب سامانه مورد نظر از دو هفته پیش آغاز شد و طبق برنامه زمانبندی‌شده تا پیش از شروع عملیات بهسازی باند 29 چپ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد اظهار امیدواری کرد در این بازه زمانی و حسب دستور معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بخش مراقبت پرواز طرح‌های تقرب مبتنی بر این سامانه را تهیه کنند و کامیشنیگ دستگاه و طرح‌های تقرب از سوی همکاران وارسی پرواز شرکت به‌هنگام انجام شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر