|

امیدواری خط هوایی بزرگ استرالیا به عادی‌شدن پروازها

امیدواری خط هوایی بزرگ استرالیا به عادی‌شدن پروازها

آلن جویس، مدیرعامل شرکت استرالیایی Qantas انتظار دارد پروازهای بین‌المللی به ایالات متحده، بریتانیا و بخش‌هایی از آسیا تا کریسمس از سر گرفته شوند. از مارس سال گذشته، استرالیا مرزهای خود را برای اکثر بازدیدکنندگان خارجی بسته و خروج ساکنان را ممنوع کرده است مگر اینکه دلایل موجهی داشته باشند. کانتاس شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیایی است، که بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی استرالیا به حساب می‌آید.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، جویس در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد: ما می‌دانیم که تقاضای زیادی برای سفر وجود دارد. مردم نمی‌خواهند کریسمس بعدی را هم از خانواده‌های خود دور باشند. افزایش موارد محلی کووید-۱۹ در ماه‌های اخیر، ایالت‌ها و سرزمین‌های استرالیا را مجبور کرد تا محدودیت‌ها را افزایش دهند که از جمله می‌توان به محدودیت سفرهای بین ایالتی و همچنین اعلامیه‌های ماندن در خانه در مناطق پر خطر اشاره کرد. جویس گفت: کانتاس نحوه عملکرد خود را در آینده با این فرض برنامه‌ریزی می‌کند که دو ایالت پرجمعیت استرالیا یعنی نیوساوت ولز و ویکتوریا، اکثر محدودیت‌های مرزی خود را به بقیه کشورها تا ۱ دسامبر لغو می‌کنند. همچنین با واکسیناسیون بیشتر استرالیایی‌ها محدودیت‌های مرزی بین‌المللی کاهش می‌یابد. وی در ادامه افزود: تا کریسمس، شاهد آغاز مجدد سفرها به کشورهایی مانند سنگاپور، انگلستان، ژاپن و ایالات‌متحده خواهیم بود. این کشورها بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته‌اند و حداقل ۴۳درصد از مردم به طور کامل واکسینه شده‌اند. ایالت نیوساوت ولز روز چهارشنبه بیش از هزار مورد ابتلا به کووید- ۱۹ را در یک دوره ۲۴ ساعته تا ساعت ۸ بعد‌از‌ظهر گزارش کرد. این بالاترین تعداد موارد روزانه گزارش شده در استرالیا از زمان شروع همه گیری است.

نرخ واکسیناسیون استرالیا نیز پس از یک شروع ضعیف و کند در حال افزایش است. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نشریه آنلاین Our World In Data نشان داد که نزدیک به ۲۵‌درصد از مردم تا ۲۴ اوت به طور کامل واکسینه شده‌اند، در حالی که این میزان در پایان ژوئن کمتر از ۶درصد بود. داده‌های دولت استرالیا نشان می‌دهد که از روز چهارشنبه بالغ بر ۳/ ۳۲درصد از افراد بالای ۱۶ سال، یا حدود ۶/ ۶میلیون نفر کاملا واکسینه شده‌اند. دولت استرالیا می‌خواهد بین ۷۰ تا ۸۰‌درصد جمعیت خود را قبل از کاهش محدودیت‌های مرزی بین‌المللی به طور کامل واکسینه کند. این به آن معنا است که به تدریج اجازه سفرهای داخلی و خارجی بین‌المللی به داخل و خارج از کشور به کشورهای امن داده می‌شود و شرایط و ملزومات برای بازدیدکنندگانی که به استرالیا وارد می‌شوند کاهش می‌یابد. هواپیمایی کانتاس انتظار دارد مسیرهای بین‌المللی به کشورهایی با نرخ واکسیناسیون کمتر مانند اندونزی، آفریقای جنوبی یا فیلیپین، در آوریل سال آینده در اولین فرصت آغاز شود.

مانند اکثر خطوط هوایی و مشاغل مرتبط با سفر در سراسر جهان، کانتاس هم از این همه‌گیری ضربه خورد، زیرا شیوع ویروس کرونا منجر به کاهش بسیار شدید در تقاضای سفرهای هوایی شد. آقای جویس به CNBC گفت، به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی ساختار خود در سال گذشته، این شرکت حمل‌ونقل هوایی مجبور شد قبل از همه‌گیری تقریبا ۱۰هزار نفر از کل نیروی کار خود را که حدود ۳۲هزار کارگر بود اخراج کند. وی خاطرنشان کرد: تجربه رفتن بسیاری از افراد بزرگ برای ما بسیار دلخراش بود، اما این کار برای بازسازی کسب و کار ضروری است تا بتوانیم از مشکلات ناشی از کووید بکاهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کانتاس ممکن است افراد بیشتری را اخراج کند، گفت: ما معتقدیم دیگر نیازی به این کار نیست، زیرا واکسن مانند نور چراغی در انتهای تونل است. با این وجود، بیش از ۸هزار کارمند کانتاس، عمدتا از مشاغل بین‌المللی، کنار گذاشته شده‌اند، این به آن معنا است که در حالی که آنها همچنان شاغل هستند، تا زمانی که عملیات از سر گرفته نشود، حقوقی دریافت نمی‌کنند.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر