|

گزارش پروازهای داخلی کشور در مهرماه:

رشد ۷۲ درصدی جا‌به‌جایی مسافر داخلی در فرودگاه‌‌های اختصاصی نسبت به سال گذشته

رشد ۷۲ درصدی جا‌به‌جایی مسافر داخلی در فرودگاه‌‌های اختصاصی نسبت به سال گذشته

بررسی آمار پروازهای داخلی در مهرماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه مهر سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۶ هزار و ۵۹۵ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸ مسافر و ۲۱ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۷۳۱ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به مهرماه سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۸ درصد رشد و یک درصد کاهش و ۱۳ درصد رشد و نسبت به شهریور سال جاری به ترتیب ۲، ۲۶ و ۳۵ درصد رشد داشته‌اند.

همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع ۲ هزار و ۸۷۵ نشست و برخاست داخلی انجام شده که این پروازها ۲۹۲ هزار و ۵۹۴ مسافر و ۳ میلیون و ۳۰۸  هزار و ۲۱۸ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۹ درصد رشد، ۳ درصد کاهش و ۳ درصد رشد و نسبت به ماه پیش از آن به ترتیب ۳۹، ۷۲ و ۸۲ درصد رشد داشته است. 

در این ماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با انجام ۱۰ هزار و ۲۱ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۹۵۶ هزار و ۴۹۸ مسافر رکورددار انجام پرواز داخلی و تردد مسافر در کشور بوده و ۳۴ درصد از کل نشست و برخاست‌های داخلی و ۳۴/۵۰ درصد از جابه‌جایی مسافر داخلی را به خود اختصاص داده است. پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه مشهد با ۳ هزار و ۵۷۹ نشست و برخاست و کیش با ۲ هزار و ۳۲۰ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. 

در این ماه فرودگاه ماکو با ۲۶ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی هزار و ۹۱۰ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه اختصاصی و فرودگاه آغاجری با انجام ۲ نشست و برخاست داخلی و جابه‌جایی ۱۲۰  مسافر کم‌ترددترین فرودگاه کشور بوده‌اند.

درشهریورماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست‌های داخلی به ترتیب در  ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است. همچنین از فروردین ۱۴۰۰ به فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت، هشت فرودگاه عسلویه، خارک، ماهشهر، الوان، سیری، گچساران، بهرگان و آغاجاری اضافه شده است. 

در این ماه چهار مسیر مشهد-تهران، تهران-مشهد، تهران-کیش و کیش-تهران به ترتیب ۴ مسیر پرتردد داخلی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر تهران-شیراز و شیراز-تهران قرار دارند.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر