|

دولت اسرائیل توافقنامه هوانوردی با ترکیه را تصویب کرد

دولت اسرائیل توافقنامه هوانوردی با ترکیه را تصویب کرد

دولت رژیم صهیونیستی از تصویب توافقنامه هوانوردی میان این رژیم و ترکیه خبر داد که به شرکت‌های هوایی اسرائیل اجازه پرواز از مبدأ و مقصد استانبول و شهرهای دیگر ترکیه را خواهد داد.

 به نقل از سایت النشره، اوویر جندلمان، سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت، دولت اسرائیل توافقنامه هوانوردی با ترکیه را تصویب کرد که به شرکت‌های هوایی اسرائیل اجازه پرواز از استانبول و شهرهای دیگر ترکیه و به آنها را خواهد داد.

ترکیه و رژیم صهیونیستی در ماه اوت سال جاری میلادی پس از گذشت بیش از چهار سال از زمانی که سفرای خود را فراخوانده بودند، توافق کردند دوباره سفرای خود را معرفی کنند، این توافق به منزله نقطه عطف دیگری در روند بهبود روابط آنکارا-تل‌آویو بود که در چند ماه اخیر برقرار بوده است.  

ترکیه و رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۸ به دنبال به شهادت رسیدن ۶۰ فلسطینی در تظاهراتی در مرزهای غزه که در اعتراض به افتتاح سفارت آمریکا در قدس برپا شده بود، سفرای یکدیگر را اخراج کردند.

اما دو طرف به مرور به ویژه با مطرح شدن مسأله انرژی به عنوان اصلی‌ترین زمینه همکاری احتمالی، در راستای اصلاح روابط متشنج خود تلاش کردند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر