|

چک سامانه های فرودگاهی همه فرودگاه های درگیر با پرواز حج تمام شد

چک سامانه های فرودگاهی همه فرودگاه های درگیر با پرواز حج تمام شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به انجام عملیات وارسی از فرودگاه های کشور برای آخرین هماهنگی‌ها در مورد پروازهای حج، گفت: همه سامانه های پروازی در 20 فرودگاه کشور مربوط به پرواز های حج چک شده است.

حمیدرضا سیدی، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مراسم هماهنگی اعزام حجاج امسال، با اشاره به انجام عملیات وارسی از فرودگاههای کشور برای آخرین هماهنگی‌ها در مورد پروازهای حج اظهار داشت: همه سامانه های پروازی در 20 فرودگاه کشور چک شده است، در فرودگاه هایی که پروازهای حج انجام می شود هماهنگی ها انجام شده است؛ در این باره طی یک ماه گذشته جلساتی با مدیرعامل فرودگاه ها در تهران داشتیم و همچنین مدیران فرودگاه‌ها جلساتی با بخش‌های مختلف در استان‌ها داشتند.

سیدی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم امسال با کمترین مشکل، پروازهای حج انجام شود و در جزئی ترین مسائل هماهنگی وجود داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: عملیات حج در کنار پروازهای عادی و روزانه برنامه‌ریزی شده است و تلاش می‌کنیم هیچ خللی در انجام دیگر پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه ها ایجاد نشود و در کنار پروازهای عادی، به این عملیات مهم پروازی به خوبی بپردازیم.

در شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران بیش از ۲۰۰۰ نفر از پرسنل درگیر خدمات رسانی به حجاج هستند و امیدواریم میزبان مناسبی برای حجاج باشیم.

* همراهان حجاج مشایعت و استقبال را خارج از فرودگاه انجام دهند

در ادامه این جلسه، سردار عقیلی، فرمانده پلیس پلیس فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه حجاج توجه کنند اقلام ممنوعه به هیچ عنوان همراه نداشته باشند، اظهار داشت در این باره اطلاع رسانی ها به زوار از طریق مدیران کاروان انجام شده است.

وی افزود: در این باره هماهنگی مناسبی با همه دست‌اندرکاران پروازهای حج انجام شده است.

سردار عقیلی اظهار داشت: حضور مشایعت کنندگان قطعاً می‌تواند وضعیت عمومی رفت و آمدها را در فرودگاه ها تحت الشعاع قرار دهد و مشکلات برای کاروان‌ها ایجاد کند؛ طی هماهنگی با سازمان حج و زیارت هماهنگ شده است که در محل‌های خارج از فرودگاه نظیر حسینیه‌ها یا محل‌های عمومی دیگر موضوع بدرقه و استقبال زوار انجام شود.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: برخی داروهای ممنوعه نیز وجود دارد که به زوار اعلام شده است با هود همراه نداشته باشند و در پیامک ها نوع اقلام ممنوعه برای آنها مشخص شده است.

 

منبع: فارسی

ارسال نظر