|

مدیرکل فرودگاه رشت اعلام کرد؛

لحظه شماری برای تأسیس شرکت هواپیمایی بومی در شهر باران

 لحظه شماری برای تأسیس شرکت هواپیمایی بومی در شهر باران

مدیرکل فرودگاه رشت از تاسیس شرکت هواپیمایی بومی در شهر رشت خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد رونق پروازی چشمگیری در فرودگاه سردار جنگل خواهیم بود.

سیدمحسن میرحسینی با اشاره به جایگاه کنونی فرودگاه سردار جنگل رشت به لحاظ تعداد برقراری پروازها، گفت: در حال حاضر فرودگاه رشت با برقراری پرواز در مسیرهای تهران، مشهد، بندرعباس، شیراز، اهواز، کیش، عسلویه و نجف جزو ۱۲ فرودگاه برتر کشور بوده و با تاسیس شرکت هواپیمایی بومی در استان، این نوید را می‌دهیم که شاهد ارتقای چشمگیری به لحاظ رتبه‌بندی فرودگاهی باشیم.

مدیرکل فرودگاه رشت ضمن اشاره به رونق پروازهای فرودگاه سردار جنگل در سال‌ جاری، گفت: با تاسیس شرکت هواپیمایی جدید، پروازهای مسیر اصفهان، تبریز و بوشهر برقرار خواهد شد.

میرحسینی در خصوص آخرین وضعیت فرایند اخذ گواهینامه فرودگاهی گفت: با اجرای عملیات استریپ‌سازی و زه‌کشی، فرودگاه سردار جنگل آماده دریافت گواهینامه می شود.

وی گفت: با تصویب هیات مدیره، پروژه استریپ‌سازی و زه‌کشی، با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۹ میلیارد تومان در مرحله مناقضه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه رشت پروژه مطالعه بهسازی و توسعه اپرون فرودگاه سردار جنگل را دیگر برنامه مهم امسال برشمرد و گفت: از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیگیری راه‌اندازی پروازهای باری و احداث سایت کارگو نیز هستیم.

میرحسینی گفت: با راه اندازی پروازهای باری، شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی از استان گیلان به مناطق دیگر به‌خصوص کشورهای همسایه خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ پروژه به ارزش ۴۵۸ میلیارد ریال در فرودگاه رشت به بهره برداری رسید.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر