|

فرودگاه پیام قطب اقتصاد دیجیتال می‌شود

پرواز داخلی نداریم
فرودگاه پیام قطب اقتصاد دیجیتال می‌شود

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام از احتمال برقراری پرواز از شهر کرج به دوبی امارات و شنزن چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار کن نیوز؛ «اکبر قنبرپور»  رییس هیات‌ مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام در نشستی با اهالی رسانه ضمن تشریح فعالیت‌های پیش رو در مجموعه پروازی و گمرکی پیام، اظهار کرد: فرودگاه پیام در سه حوزه «تولیدی و صنعتی»، «گمرک و ترانزیت» و «فرودگاه و هوانوردی» فعالیت می‌کند. برای مثال در حوزه فرودگاهی از زمان اخذ مجوز پروازی، تا کنون ۳۴ هزار مسافر در قالب ۵۴۰ پرواز از این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ و بر اساس مجوز هیأت وزیران این فرودگاه در حوزه مسافربری نیز فعالیت خود را آغاز کرده و این روند علی‌رغم همزمانی با همه‌گیری کرونا، بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده ادامه داشته است.

قنبرپور ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده، عنوان داشت: تا پایان شهریور ماه امسال گمرک تخصصی «فاوا» در فرودگاه پیام راه‌اندازی می‌شود. همچنین تمامی تلاش مجموعه فرودگاه پیام بر این است که یک قطب اقتصاد دیجیتال در استان البرز و ذیل فرودگاه پیام ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام تأکید کرد: فرودگاه پیام در سالهای اخیر در حوزه واردات و صادرات، تولید گوشی همراه و همچنین تبدیل شدن به هاب پستی منطقه فعالیت‌های زیادی داشته است.

وی در خصوص فعالیت‌های فرودگاهی و هوانوردی فرودگاه پیام نیز گفت: توسعه پروازهای داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته و قرار است در آینده نزدیک در حوزه بین‌المللی، پروازهایی را به کشور امارات (دوبی) و شهر «شنزن» در کشور چین داشته باشیم. همچنین در حوزه پروازهای داخلی نیز تقاضا برای سفر به شهرهای اهواز، مشهد و کیش در استان البرز افزایش پیدا کرده که برای آن نیز برنامه خواهیم داشت.

رییس هیات مدیره فرودگاه پیام با مهم خواندن امر آموزش خلبانی در فرودگاه پیام، عنوان داشت: ۶۰ درصد از بار آموزشی خلبانان کل کشور بر دوش فرودگاه پیام است. هم اکنون ۹ موسسه به صورت حرفه‌ای مشغول امر آموزش علاقمندان به پرواز هستند. لازم به ذکر است که در ۱۸ سال اخیر بیش از ۲۷۰ هزار نفر از خدمات آموزشی فرودگاه پیام در حوزه پرواز بهره گرفته‌اند.

قنبرپور گفت: پارک فناوری هوایی در مساحتی بالغ بر ۳۵ هکتار و برگزاری نمایشگاه هوایی (ایرشو) در دستورکار است. این احتمال نیز وجود دارد که نمایشگاه مذکور در اواسط پاییز سال جاری در منطقه فرودگاه پیام برای نخستین بار برگزار شود.

قنبرپور اضافه کرد: یکی از مواردی که همواره در فرودگاه پیام مورد توجه قرار داشته، موضوع تعمیر و نگهداری از وسایل پروازی است که اقدامات بیشتری در این حوزه در دستورکار قرار گرفته است.

امسال فرودگاه پیام پرواز داخلی نداشت

قنبرپور در بخش پرسش و پاسخ این نشست در مواجهه با سوال خبرنگار «کن نیوز» در خصوص آمار دقیق پروازهای داخلی فرودگاه پیام و همچنین برنامه‌های مرتبط با مراسم اربعین حسینی، گفت: امسال فرودگاه پیام تنها پرواز خروجی به سوی نجف در عراق داشته است. در خصوص برنامه‌های پیش‌رو در حوزه ارسال مسافر و بار به کشور عراق در ایام اربعین نیز هنوز سهمیه فرودگاه پیام مشخص نشده است.

وی در پایان و در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال قصور برج مراقبت فرودگاه پیام در سانحه هوایی اخیر نیز، بیان داشت: یک تیم بسیار خبره در برج مراقبت فرودگاه مستقر هستند، ضمن اینکه سازمان هواپیمایی کشوری نیز در روند بررسی حادثه، قصوری را متوجه برج مراقبت فرودگاه پیام نکرد. هرچند در تلاش هستیم با برخی از اصلاحات ساختاری در فرودگاه پیام، حوادث و سوانح را به حداقل برسانیم. همچنین بر تمامی ساخت و سازهای اطراف فرودگاه پیام نظارت داریم تا برخی بلندمرتبه سازی ها منجر به حوادث در حوزه شهری اطراف فرودگاه پیام نشود.

 

ارسال نظر