|

لغو پروازهای ژاپن به دلیل طوفان

لغو پروازهای ژاپن به دلیل طوفان

طوفان «لان» تا ساعاتی دیگر وارد مناطقی از اقیانوس آرام و کشور ژاپن می‌شود. نوارهایی از ابرهای باران‌زا که ممکن است بر فراز مناطق توکای و کینکی تشکیل شود، احتمالا باعث بارش شدید باران در روز سه‌شنبه می‌شود. همچنین از غروب امروز تا پایان فردا وزش بادهای شدید در مناطق توکای و کینکی پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی شده که سرعت طوفان لان در برخی ساعات به 150 کیلومتر در ساعت برسد و همین موضوع مشکلاتی را برای سیستم حمل و نقل عمومی در ژاپن به دنبال خواهد شد.

گردانندگان شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند به دلیل وقوع این توفان قصد دارند برخی از پروازها را لغو کنند. شرکت هواپیمایی «ژاپن ایرلاینز» اعلام کرده که ۱۹ پرواز، عمدتا به مقصد فرودگاه «اوساکا» را لغو کرده است. شرکت هواپیمایی «آل نیپون ایرویز» نیز می‌گوید که تمام شش پرواز خود از مبدا و به مقصد فرودگاه‌های توکیو و جزیره «هاچیجوجیما» مشرف به اقیانوس آرام را لغو کرده است.

گفتنی است؛ پس از عبور توفان گرمسیری «خانون» طی چند روز اخیر از برخی شهرهای ژاپن، کارشناسان هواشناسی امروز (دوشنبه) هشدار وقوع طوفان دیگری موسوم به «لان» که احتمالا به زودی به «هونشو»، جزیره اصلی این کشور می‌رسد را صادر کرده بودند.

 

ارسال نظر