|

دادستانی تهران فروش چارتری و گروهی بلیت پروازهای اربعین را ممنوع اعلام کرد

دادستانی تهران فروش چارتری و گروهی بلیت پروازهای اربعین را ممنوع اعلام کرد

دادستان تهران از تشکیل تیم‌های بازرسی ویژه و تشدید نظارت دادستانی بر فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در آستانه برگزاری مراسم اربعین خبر داد.

علی صالحی در این باره گفت: نظارت بر پروازها و جلوگیری از تاخیرها و سردرگمی زائرین در آستانه فراررسیدن اربعین از جمله اقدامات ماست. بازه زمانی تعیین شده برای پروازها از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریورماه است. قیمت بلیط بصورت یک طرفه از تهران و بالعکس ۴ میلیون تومان مشخص شده است. این طور نیست که حتما مسافرین باید بلیط دو طرفه تهیه کنند. این کار ممنوع شده و به اختیار مسافر گذاشته شده است.

وی افزود: مقرر شده صرفا پروازها و قیمت ها و فروش و صدور بلیط توسط شرکت های هواپیمایی انجام شود. فقط به سه شرکت که فاقد امکانات لازم جهت فروش بلیط هستند اجازه داده شده که از سکوهای مجاز اقدام به فروش بلیط کنند که ما بر این سکوها نظارت داریم و این نافی مسئولیت شرکت‌ها جهت نظارت بر این سکوها نیست. ما با کسانی که در این زمینه تخلف می کنند برخورد می کنیم و بر شرکت‌ها و سایت‌های مجاز فروش بلیط  نظارت می کنیم.

 

وی افزود: فروش بلیط چارتری ممنوع شده است و کلیه قرارداد شرکت‌ها با چارتری در این مدت تعلیق شده و اجازه فروش چارتری نیست. طبعا اگر اقدامی در این زمینه شود با آن  برخورد می کنیم. تیم های بازرسی ما از دیروز تاکنون فعال شده و بر آژانس‌ها و شرکت های هواپیمایی نظارت می کنند و اجازه نمی دهیم اقدامی در این زمینه شود و اگر اقدام خلافی صورت گیرد با قاطعیت با آن برخورد می کنیم.

صالحی با بیان اینکه فروش بلیط به صورت گروهی و بیش از ۹ نفر ممنوع شده است گفت: نظارت های ما به صورت میدانی است و همکاران ما در دادسرای تهران دیروز ۶ تا از شرکت ها را مورد بازرسی قرار دادند و امروز هم کار را  شروع کردند و نظارت میدانی می کنند و  نظارت ها تشدید شده است. 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر