|

عربستان برای لغو پروازها غرامت 200 درصدی پرداخت می‌کند

عربستان برای لغو پروازها غرامت 200 درصدی پرداخت می‌کند

عربستان سعودی قصد دارد با اعمال قوانین و مقررات سختگیرانه در حوزه هوانوردی، مانع از بین رفتن حقوق مسافران در هنگام تأخیر و یا لغو پروازها شود.

به گزارش کن نیوز؛ اداره کل هوانوردی عربستان سعودی اعلام کرد که برخی تغییرات را در حوزه قوانین هوانوردی با هدف حمایت بیشتر از حقوق مسافران و رشد بخش هوانوردی در این کشور انجام خواهد داد.

بر اساس قوانین جدیدی که از 20 نوامبر (29 آبان ماه) اجرایی خواهد شد؛ مسافران می‌توانند در صورت تاخیر در پرواز، سفر خود را لغو کنند. 

همچنین در صورت لغو، رزرو بیش از حد و یا توقف‌های برنامه‌ریزی نشده، مسافران این امکان را دارند تا 200 درصد غرامت را مطالبه کنند. علاوه بر این، مسافرانی که چمدان‌شان توسط خطوط هوایی مفقود شده و یا آسیب ببیند، می‌توانند غرامتی را تا سقف 1750 دلار  (6568 ریال سعودی) دریافت کنند.

عبدالعزیز الدمش، معاون اداره کل هوانوردی عربستان سعودی در این رابطه گفته است: برای افزایش کیفیت سفر و تجربه مطلوب مسافران، مقرراتی وضع شده تا برنامه رشد استراتژی هوانوردی عربستان سعودی در مسیر مشخص پیش برود. 

او افزود: این مقررات زمینه جدیدی را در حمایت از مسافرانی که از اختلالات سفر آسیب دیده‌اند ایجاد می‌کند.

گفتنی است؛ پیش از این عربستانی‌ها اعلام کرده بودند که قصد دارند برای توسعه صنعت هوایی خود و بخش‌های مرتبط با هوانوردی، مبلغی در حدود 100 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: سایت www.wionews.com

ارسال نظر