|

استقرار بالگرد هلال احمر در حرم مطهر رضوی

استقرار بالگرد هلال احمر در حرم مطهر رضوی

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: حدود ۳۲۰۰ نوجوان قبل از شهادت حضرت رسول(ص) تا صبح بعد از شهادت امام رضا(ع) با عملیات ویلچررانی با هزار ویلچر به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

محسن ذاکریان رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در دومین نشست خبری قرارگاه خدمات زائرین دهه پایانی صفر افزود: یک تیم ۶۰ نفره متشکل از پزشکان و نیروهای خدمت رسان هلال احمر استان حدود دو هفته در نجف مستقر بود، این امر برای امداد رسانی به زائرین اربعین انجام می شد و در این راستا پاسخگوی روزانه ۴۰۰ بیمار ارجاعی بودیم. 

وی ادامه داد: از روز بعد از اربعین عملیات دهه آخر صفر در مشهد شروع شد و تمهیدات و اقدامات و هماهنگی های مورد نیاز صورت گرفت. 

ذاکریان با بیان اینکه در سه حوزه عملیات خدمت رسانی به زائران علی بن موسی الرضا(ع) را خواهیم داشت، گفت: در مسیر زائران در ۲۸ پایگاه امداد جاده‌ای ثابت داریم از دیروز تا پایان ماه صفر ۱۱۰ پست امدادرسانی با ظرفیت استفاده از امکانات استان و ۱۵ استان دیگر در حال انجام است. 

وی ادامه داد: در کمیته اسکان زایرین، با توجه به اینکه ظرفیت های موجود استان کفایت زائران را نمی کند، لذا جمعیت هلال احمر در مواکب، حسینیه‌ها، ادارات، سالن ها، مدارس و...که امکانات لازم را ندارند جهت تامین کمبودهای این مواکب برای اسکان یکصد هزار نفر وارد عمل می‌شود. 

ذاکریان تصریح کرد: در اردوگاه‌های زائر طی هماهنگی هایی با شهرداری مشهد، فرمانداری مشهد و جمعیت هلال احمر استان، برای ایجاد کمپ‌های جدید آمادگی لازم را داریم. آمادگی ما حداقل دو برابر نیاز امسال است.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، افزود: طرح قدم به قدم در مسیر بهشت، یک کار ترکیبی  با یک نگاه تربیتی و هویت بخشی برای جوانان هلال احمر در سراسر کشور است که حدود ۳۲۰۰ نوجوان به مشهد می آیند، از دو روز قبل از شهادت حضرت رسول(ص) تا صبح بعد از شهادت امام رضا(ع) با عملیات ویلچررانی با هزار ویلچر به زائران خدمت رسانی می‌کنند. 

وی همچنین به استقرار یک بالگرد امداد و نجات در حرم مطهر رضوی برای خدمات درمانی به زائران اشاره کرد و گفت: تجمع شیعیان در دهه پایانی صفر در آستان مقدس امام رضا(ع) می طلبد تا یک پایگاه ثابت مستقر در این مکان داشته باشیم که به دنبال ایجاد این ظرفیت هستیم.

 

منبع: جوان آنلاین

ارسال نظر