|

ترکیه اولین هواپیمای حامل تیم‌های امداد و نجات را به لیبی اعزام کرد

ترکیه اولین هواپیمای حامل تیم‌های امداد و نجات را به لیبی اعزام کرد

اولین هواپیمای ترابری حامل تیم‌های امداد و نجات ترکیه برای یاری‌رسانی به سیل‌زدگان در لیبی بامداد امروز از آنکارا عازم این کشور شد.

وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز اولین هواگرد ترابری حامل تیم‌های امداد و نجات برای یاری‌رسانی به کشور دوست و برادر لیبی که از حادثه سیل متاثر شده‌اند، از آنکارا به این کشور اعزام شد.

در این بیانیه آمده است: طبق دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اولین هواپیما از سه هواگرد ترابری تیم‌های جستجو و نجات از آنکارا عازم لیبی شد.

همچنین در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با مردم لیبی، جان باختن شماری از مردم در حادثه جاری شدن سیل، تسلیت گفته شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «ترکیه در کنار مردم لیبی است. با هماهنگی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه «آفاد» صبح روز «سه‌شنبه» 3 پرواز حامل کمک‌های بشردوستانه و اضطراری از قبل مواد غذایی، بهداشتی و پتو برای فرود در بنغازی سازماندهی کردیم».

رئیس‌جمهور اردوغان برای جان باختگان بر اثر سیل در لیبی رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

اردوغان با بیان اینکه پرسنل آفاد و همچنین اداره کل پلیس و فرماندهی کل ژاندارمری در کار میدانی شرکت خواهند کرد، بیان کرد: در میان پرسنل ما، تیم جستجو و نجات در سطح و زیر آب متشکل از 65 نفر، کارکنان هلال احمر و سایر سازمان‌های غیردولتی برای نصب پناهگاه و توزیع مواد کمک‌های بشردوستانه حضور دارند.

در همین حال، ریاست مدیریت حوادث و فوریت های اضطراری ترکیه (‌آفاد) پیش از این اعلام کرد که بر اساس فراخوان کمک‌های بین‌المللی دولت لیبی، 150 پرسنل جستجو و نجات در سطح و زیر آب، چادر، 2 خودروی نجات، 4 قایق و ژنراتور به لیبی فرستاده شد.

گفتنی است، یک منبع آگاه پزشکی لیبی شامگاه دوشنبه تایید کرد که بر اثر طوفان مدیترانه‌ای "دانیل" که در سحرگاه روز یکشنبه این کشور را درنوردید، 2800 نفر بر اثر سیل در شرق لیبی جان خود را از دست دادند.

یکی از اعضای اتاق بحران جمعیت هلال احمر لیبی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه ویژه با آنادولو گفت: «براساس آمار هلال احمر لیبی شمار قربانیان به 2800 نفر رسیده است.

این منبع با بیان اینکه «آمار شامل تمام شهرهای آسیب‌دیده‌ای است که به دلیل طوفان در شرق لیبی در معرض سیل قرار گرفته‌اند»، تأکید کرد که کشته‌شدگان «کسانی هستند که بر اثر غرق شدن یا فروریختن ساختمان‌های مسکونی جان خود را از دست داده‌اند».

 

منبع: آنادالو ترکیه

ارسال نظر