|

نخستین گروه گردشگری روسیه بدون روادید وارد ایران شد

نخستین گروه گردشگری روسیه بدون روادید وارد ایران شد

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در حاشیه استقبال از گروه گردشگری روسیه در فرودگاه امام خمینی گفت: نخستین گروه گردشگری روسی به منظور شرکت در همایش بین المللی گردشگری مازندران در بابلسر بدون روادید وارد کشور شد.

محمدحسین صوفی یکی از سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم را افزایش تعاملات اقتصادی و فرهنگی به ویژه گردشگری با کشور‌های مختلف با محوریت کشور‌های همسایه دانست و افزود: بر این اساس برنامه‌های متعدد و متنوعی مثل لغو روادید یک طرفه و دو طرفه، برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری ایران در کشور‌های هدف، و... در دست اجراست.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ایران، تصریح کرد: خوشبختانه تلاش‌های ما در حوزه گردشگری نتیجه داد و پس از چند سال تلاش و کوشش به ویژه در یکسال اخیر که با مذاکرات متعدد با طرف روسی همراه بود، هفته گذشته نیز  نخستین گروه توریستی ایران،  عازم روسیه شد.

دکتر صوفی با اشاره به همکاری مثبت همه نهاد‌های موثر روسیه، گمرک، گردشگری، پلیس و... بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که اولین گروه گردشگری روسی طی چند روز از زیبایی ها، جذابیت‌ها و آثار فرهنگی، هنری، تاریخی و تمدنی ایران با محوریت مازندران بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  لغو روادید دو طرفه، فصل جدید روابط گردشگری ایران و روسیه خواهد بود، ادامه داد: اعزام این گروه بعنوان سفیران ایران موجب معرفی بیشتر کشوربه هموطنان و هم زبانان خود خواهد شد.

صوفی، با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته با هدف توسعه گردشگری خارجی لغو روادید دو طرفه با کشور‌های دیگر نیز در صورت توافقات دو جانبه انجام  و بزودی اجرایی می شود، تصریح کرد: ما به بیش از ۵۰ کشور پیشنهاد لغو روادید دادیم که این موضوع در دولت هم بررسی و تایید شد  کهپس از ابلاغ رسمی به تدریج اجرایی می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر