|

هزینه‌های چند ده میلیاردی برای نگهداری از ۲۰ فرودگاهی که تعطیل هستند

هزینه‌های چند ده میلیاردی برای نگهداری از ۲۰ فرودگاهی که تعطیل هستند

قریب ۲۰ فرودگاه ذیل «شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران» در اقصی نقاط کشور در شرایطی که کاملا تعطیل هستند، سالیانه میلیاردها تومان هزینه را از بودجه عمومی کشور به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش کن نیوز؛ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که مسئولیت مستقیم مدیریت فرودگاه‌های کشور را بر عهده دارد، هنوز برنامه‌ای جامع و دقیق برای فرودگاه‌های بدون پرواز در اقصی نقاط کشور ارائه نکرده است.

در شرایطی که کشور با کمبود هواپیما و پرواز مواجه است و طبیعتا اختصاص پرواز به  مسیرهای پرتردد در اولویت می باشد، مشخص نیست چرا شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنان اصرار بر عملیاتی نگه داشتن فرودگاه‌های تعطیل دارد و چند صد نفر را نیز در این فرودگاه‌ها به کار گمارده است و این در شرایطی است که اخیرا این شرکت اقدام به انتشار آگهی استخدام نیز نموده است.

نکته حائز اهمیت این است که می‌توان با برنامه‌ریزی و مدیریت، با هزینه‌هایی که صرف صدها نیروی بیکار این فرودگاه‌ها می‌شود بخشی از کاستی‌های موجود در بخش‌های فعال را جبران، و به پویایی فرودگاه‌های مهم و دارای مسافر کمک کرد.

موضوعی که حتی چندی پیش موجب انتقاد شدید احمدحسین فلاحی یکی از نمایندگان مجلس نیز شد؛ آنجایی که نماینده مردم همدان اعلام کرد فرودگاه این شهر با هزینه نگهداری چند میلیاردی در سال، کاملا تعطیل است.

البته این وضعیت تنها محدود به یک شهر شاخص نیست و فرودگاه‌های شهرهای مهم دیگری همچون «اراک»، «زنجان» و «سمنان» نیز به عنوان مراکز استان در وضعیت مشابهی به سر می‌برند.

رسانه کن نیوز آمادگی دارد ضمن دریافت توضیحات مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دلایل اصلی بلااستفاده ماندن ۲۰ فرودگاه کشور را جویا شده و اطلاع‌رسانی کند.

پی نوشت، اسامی فرودگاه‌های غیر فعال به شرح ذیل است:

نیشابور، شاهرود، سمنان، همدان، اراک، سبزوار، پارس آباد، کلاله، سهند (مراغه)، خوی، داراب، زرقان، سراوان، زنجان، فسا، آباده، سیری.

 

ارسال نظر