|

پیشرفت حمل و نقل هوایی عربستان سعودی در سطح بین‌المللی

پیشرفت حمل و نقل هوایی عربستان سعودی در سطح بین‌المللی

پانزدهمین کنفرانس بین المللی مذاکرات خدمات هوایی که وابسته به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی است، روز یکشنبه با هدف همگامی با تحولات سریع در بخش هوانوردی در ریاض افتتاح شد.

صالح الجاسر وزیر حمل و نقل و خدمات لجستیک عربستان سعودی که همچنین رئیس هیئت مدیره اداره کل هواپیمایی عربستان سعودی است کنفرانسی را که به میزبانی GACA با حضور تعدادی از رهبران صنعت برگزار می شود، افتتاح کرد. وزرا و روسای مقامات هواپیمایی کشور سعودی بیش از 700 کارشناس و متخصص در صنعت هوانوردی به همراه هیئت هایی از بیش از 100 کشور و سازمان نیز در این رویداد که از 3 تا 7 دسامبر برگزار می شود، حضور دارند.
الجاسر گفت که این دومین بار است که پادشاهی میزبان کنفرانسی است که کشور را در میان رهبران این حوزه قرار می دهد. وی همچنین از همکاری و حمایت ایکائو در میزبانی این رویداد که رکورد جدیدی را برای حضور به جای می گذارد، تشکر کرد. وی افزود:« این مشارکت برجسته بر اهمیت کنفرانس و موفقیت آن در دستیابی به اهداف آن و در پیشبرد بخش هوانوردی جهانی تاکید دارد.»
این کنفرانس با تشکر ویژه از ملک سلمان و محمد بن سلمان، تلاش‌های پادشاهی سعودی در حمایت از شرکای خود در سراسر جهان برای رشد در بخش حمل و نقل و خدمات لجستیک مورد قدردانی قرار گرفت. الجاسر گفت:«میزبانی  این نشست با توجه به حمایت نامحدودی که بخش حمل و نقل هوایی از آن‌ها برخوردار بود انجام شد.» وی همچنین افزود که تلاش‌های پادشاهی سعودی با استراتژی خدمات حمل و نقل و لجستیک که هدف آن اتصال عربستان سعودی با سایر نقاط جهان از طریق شبکه حمل و نقل جامع، متنوع و نوآورانه مطابق با استراتژی ملی هوانوردی است، ادغام شده است. وزیر کشور در ادامه اضافه کرد:«پادشاهی قصد دارد روابط فرامرزی خود را تقویت کند و میزبانی این کنفرانس بین‌المللی متضمن تعهد به گفت و گو و تبادل تجربیات و فرهنگ‌ها برای ایجاد یک بخش هوانوردی جهانی متحد و همکاری است.» وی خاطرنشان کرد که توافقات و مشارکت‌های انجام شده در این کنفرانس تأثیر مثبتی بر این بخش خواهد داشت.
در مراسم افتتاحیه مالزی به عنوان میزبان سال آینده معرفی شد و با حضور الجاسر، رئیس GACA عبدالعزیز الدوایلج، رئیس شورای ایکائو، سالواتوره سیاکیتانو، و روسای مقامات هواپیمایی کشوری از کشورهای مختلف شرکت کننده، اجراهای فرهنگی برگزار شد.
 
   
کارشناسان تلاش‌ بخش خصوصی عربستان سعودی در پیشبرد توسعه پایدار را ستایش می کنند
 نگاهی به عرب نیوز
کارشناسان روز یکشنبه بر نقش مثبت بخش خصوصی در پیشبرد توسعه پایدار در عربستان سعودی تاکید کردند. این تحلیل در پی گفت و گوهایی که از طریق بررسی‌های جمعی صورت گرفته بود؛ در غرفه عربستان سعودی در چهارمین روز از کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل سال 2023، که در حال حاضر در دبی در حال برگزاری است، پدیدار شد.
این گفتگوها موضوعات مختلفی از جمله حذف کربن، پایداری شرکت‌ها و مکانیسم‌های بازار داخلی را مورد بررسی قرار دادند. سخنرانانی از سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و همچنین اتاق‌های فکر و مشاوره، بینش‌هایی در مورد وضعیت کنونی ارائه کردند. این مذاکرات فراتر از اهداف انتشار کربن مورد توافق در توافقنامه پاریس بود و به گفت و گوهای پیرامون چشم انداز 2030 که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بیان شده بود پرداخت.
  
 
قطر و کوبا در دیداری ضمن آرزوی همکاری مستمر در زمینه‌های مختلف؛ خواستار آرامش در غزه شدند
 نگاهی به گلف تایمز
امیر قطر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی روز یکشنبه با میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا دیدار و گفتگو کرد. در ابتدای این نشست وی ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور کوبا و هیئت همراه، برای ایشان آرزوی اقامت خوش و توسعه و رشد روزافزون روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف در راستای تحقق آرمان‌های دو ملت کرد. همچنین از سطح همکاری قطر و کوبا به ویژه در بخش‌های اقتصاد، سرمایه‌گذاری، مبادلات تجاری و پزشکی قدردانی کرده و در مقابل رئیس جمهور کوبا برای استقبال گرم و میهمان نوازی سخاوتمندانه تشکر کرد. 
وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه‌ی این گفت و گو به تقویت همکاری‌ها و توسعه آن در افق‌های گسترده‌تر کمک کند. در این نشست، ابعاد توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف و تبادل نظر در مورد مسائل کلیدی منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه تحولات اوضاع در نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف بر آرامش، دستیابی به آتش‌بس دائمی، حفاظت از غیرنظامیان، ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه و یافتن راه‌حلی برای مسئله فلسطین که ضامن ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی، مطابق با قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی باشد، تاکید کردند.

 

منبع: صبح ساحل نیوز

ارسال نظر