|

اسپانیا میزبان بزرگترین فرودگاه اروپا +تصاویر

اسپانیا میزبان بزرگترین فرودگاه اروپا +تصاویر

مادرید اسپانیا با افزایش ظرفیت پرترددترین فرودگاه خود به ۹۰ میلیون مسافر در سال، به زودی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه اروپا خواهد بود.

فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس یک مرکز هواپیمایی حیاتی برای اسپانیا است که در حال حاضر با سالانه ۳۵۲ هزار پرواز به حدود ۵۰ میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند، با این حال برنامه‌های بلندپروازانه مقامات برای افزایش گسترده ظرفیت آن به ۹۰ میلیون مسافر سالانه، در حال تبدیل این فرودگاه به بزرگ‌ترین فرودگاه اتحادیه اروپا است.

1958347

اسپانیا، میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه اروپا

فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس واقع در منطقه باراخاس در شمال شرقی مادرید، تنها ۱۲ کیلومتر از مرکز شهر مادرید فاصله دارد و نخستین فرودگاه اسپانیا است که در زمینه ترافیک مسافر، حمل‌ونقل کالا و عملیات هوایی فعالیت دارد. این فرودگاه بر اساس داده‌های آژانس یورواستات، رتبه پنجم را در رتبه‌بندی فرودگاه‌های اروپایی و بر اساس آمار آژانس ACI، پانزدهمین فرودگاه جهان از نظر ترافیک مسافری است.

1958386

آدولفو سوارز مادرید-باراخاس دارای چهار پایانه مسافربری، یک ترمینال اجرایی، یک منطقه بار هوایی، دو آشیانه اصلی و چهار باند است. نخستین و قدیمی‌ترین باند ساخته شده در این فرودگاه اکنون به‌عنوان پارکینگ استفاده می‌شود.

1958346

مقامات این فرودگاه در حال تغییر آن با توسعه ظرفیت مسافربری هستند. انتظار می‌رود فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس با توسعه برای افزایش ظرفیت مسافری خود به ۹۰ میلیون نفر در سال به بزرگ‌ترین فرودگاه اتحادیه اروپا تبدیل شود. آدولفو در حال حاضر بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه در اسپانیا است و حمایت‌های اقتصادی بالایی را برای شهر فراهم و ۹.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی مادرید را تأمین می‌کند.

1958385

پروژه توسعه فرودگاه با بودجه‌ای در حدود ۲.۴ میلیارد و ایجاد حدود ۶۰ هزار شغل قرار است تا ۲۰۳۱ آغاز شود. برنامه‌ریزان امیدوار هستند که این فرودگاه به‌عنوان یک نقطه ارتباطی مهم بین آمریکا و آسیا، همچنین ایجاد یک مرکز آسیایی در ترمینال‌های جدید یک، دو و سه عمل کند.

1958348

منبع: ایمنا

ارسال نظر