|

باند فرودگاه هاندا در توکیو پس از سانحه هواپیمایی بازگشایی شد

باند فرودگاه هاندا در توکیو پس از سانحه هواپیمایی بازگشایی شد

یک باند فرودگاه هاندا توکیو که پس از برخورد مرگبار هواپیمای ژاپن ایرلاینز و هواپیمای گارد ساحلی ژاپن بسته شده بود، امروز دوشنبه بازگشایی شد.

بسته شدن باند «C»، یکی از چهار باند شلوغ ترین فرودگاه ژاپن، پس از سانحه روز ۲ ژانویه(۱۲ دی) منجر به لغو بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پرواز شد و بیش از ۲۰۰ هزار مسافر را در فصل تعطیلات سال نو تحت تاثیر قرار داد.

این باند فرودگاه پس از پاک‌سازی لاشه هواپیما و اتمام تعمیرات بازگشایی شد.

سانحه روز سه‌ شنبه منجر به بسته شدن موقت هر چهار باند فرودگاه هاندا شد. این فرودگاه دروازه‌ای مهم برای مسافران خارجی است و به مرکز توکیو دسترسی دارد. سه باند دیگر در ساعات پایانی همان روز بازگشایی شدند.

پنج نفر از شش سرنشین هواپیمای گارد ساحلی ژاپن «بمباردیر DHC۸-۳۰۰» در این سانحه کشته شدند، در حالی که تمام ۳۷۹ سرنشین «ایرباس A۳۵۰ JAL» هواپیمایی متعلق به «ژاپن ایرلاینز» سه‌شنبه هفته گذشته در باند یکی از فرودگاه‌های مهم توکیو دچار آتش سوزی شد. تلویزیون ژاپن گزارش داد که هواپیمای خطوط هوایی این کشور در فرودگاه با یک هواپیمای گارد ساحلی برخورد کرده است.

هواپیمای مسافربری «ژاپن ایرلاینز» پس از فرود بر روی باند با هواپیمای گارد ساحلی این کشور که در حال پرواز به پایگاه نیگاتا(در ساحل غربی ژاپن) برای ارسال کمک‌ها به شبه جزیره «نوتو» بوده، برخورد کرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر