|

پروازهای فرودگاه گناباد از ۲۶ اسفند از سرگرفته می‌شود

پروازهای فرودگاه گناباد از ۲۶ اسفند از سرگرفته می‌شود

فرماندار گناباد گفت: پروازهای فرودگاه شهدای گناباد بعد از چند هفته توقف در مسیر گناباد-تهران و بالعکس از روز شنبه ۲۶ اسفند از سر گرفته می‌شود.

رضا نصیری با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی مجدد فرودگاه پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت، افزود: با تلاش و پیگیری‌های بسیار مسئولان استانی و شهرستانی سرانجام دستگاه جت استارت و سایر ملزومات هندلینگ تهیه شده و گزارش آن به شرکت وارش رسیده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها همه امتحان شده و مردم گناباد، بجستان و شهروندان سایر مناطق می‌توانند برای شنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۳ از تهران به گناباد و ۱۵.۳۰ از گناباد به تهران بلیت تهیه کنند، اظهار کرد: فرودگاه گناباد هیچ‌گونه مشکل زیرساختی برای برقراری پرواز ندارد.

فرماندار گناباد همچنین با تقدیر از مسئولان استانی که پیگیری‌های بسیاری برای از سرگرفته شدن پروازهای فرودگاه گناباد داشتند، بیان کرد: فرودگاه گناباد حدود ۱۰ شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پروازها، بر تلاش برای افزایش تعداد پروازها تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی مجدد پروازهای شهدای گناباد با توجه به اینکه ۱۰ شهرستان را پوشش می‌دهد ضروری است.

نصیری با اشاره به حضور جمعیت بسیار در این ۱۰ شهرستان، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا پس از برقراری دوباره پروازها، دیگر شاهد تعطیلی مجدد آن نباشیم.

فرماندار گناباد با بیان اینکه فرودگاه شهدای گناباد در زمینی به مساحت ۳۸۰ هکتار با طول باند ۲۷۰۰ متر با استانداردها و کیفیت عالی و ترمینالی به طول ۱۷۰۰ متر افتتاح شده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پروازهای فرودگاه شهدای گناباد بعد از چند هفته توقف در مسیر گناباد-تهران و بالعکس از روز شنبه ۲۶ اسفند از سر گرفته می‌شود.

فرودگاه شهدای گناباد که از آغاز عملیات احداث آن حدود ۳۰ سال می‌گذرد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی خردادماه امسال به‌ عنوان چهارمین فرودگاه خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. فرودگاه گناباد تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر