|

لوفتهانزا: اعتصاب‌ها ۲۵۰ میلیون یورو هزینه داشته اند

لوفتهانزا: اعتصاب‌ها ۲۵۰ میلیون یورو هزینه داشته اند

لوفتهانزا، شرکت هواپیمایی آلمان، برآورد کرده است که اعتصاب‌های کارمندانش در سال جاری برای این شرکت ۲۵۰ میلیون یورو هزینه داشته است.

رمکو استینبرگن، مدیر ارشد مالی شرکت آلمانی ها لوفتهانزا، این آمار را در یادداشت داخلی روز چهارشنبه به اشتراک گذاشت و گفت تأثیر اعتصاب‌ها بیشتر از خود اعتصاب طول کشید 

 
رقم ۲۵۰ میلیون یورویی بیش از دو برابر هزینه تخمینی است که استینبرگن هنگام ارائه ترازنامه این شرکت در آغاز ماه مارچ ارائه کرده بود.

پیامدهای درازمدت اعتصاب‌ها

مدیر مالی این شرکت در یادداشت داخلی به مشکلاتی مانند ترتیب فهرست خدمه‌ها، برنامه‌ریزی پروازها و عدم اطمینان کلی مشتریان اشاره کرد.

یکی از تأثیرات اعتصاب‌های چندگانه، لغو ارتباط معمولی سودآور بین مقر مرکزی لوفتهانزا در فرانکفورت و سانفرانسیسکو برای یک هفته بود.

ستینبرگن گفت مشتریان به خریداری تکیت لوفتهانزا بی‌میل شده اند و آن‌هایی که از طریق این شرکت هواپیمایی سفر کرده اند، تلاش کرده اند  از میدان‌های هوایی فرانکفورت و مونشن که بیشترین آسیب را از اعتصابات متحمل شدند، خودداری کنند. خدمات باربری این شرکت نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

رئیس مالی لوفتهانزا افزود: «هیچ کس نمی‌تواند حدود ۲۵۰ میلیون یورو را جبران کند.» با این حال او گفت اگر با اتحادیه‌ها توافق شود و برنامه پروازها از ماه اپریل ثابت بمانند، ۲۰۲۴ همچنان می‌تواند سال سودآور باشد.

 

به گفته کارستن اسپور، رئیس عامل این شرکت، لوفتهانزا در سال ۲۰۲۳ سود هنگفتی به دست آورد و سودش نسبت به سال قبل دو برابر شد، چنانچه این سال به یکی از سه سال بهتر برای این شرکت تبدیل گردید.

گفتگو با اتحادیه‌های کارگری ادامه دارد

خدمه کابین، کارمندان زمینی و پرسنل امنیتی میدان‌های هوایی، همگی در اختلافات بر سر شرایط کار با این شرکت هواپیمایی دخیل بوده اند.

مذاکرات ادامه دارد و لوفتهانزا امیدوار است تا پیش از آغاز رخصتی‌های عید پاک راه حلی پیدا شود.

یواخیم واتسکویتس بورگر، رئیس اتحادیه خدمه پرواز یوفو (Ufo) روز چهارشنبه پس از آخرین دور مذاکرات گفت: «اختلاف اصلی برسر پول و مدت [قرارداد] است.»

وی افزود که مذاکرات ادامه خواهد یافت، «اما اینکه آیا توافقی قبل از عید پاک وجود خواهد داشت، در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست.»

اتحادیه وِردی از کارمندان زمینی و کارمندان امنیتی میدان هوایی نمایندگی می‌کند. میانجی‌گران در حال حاضر برای حل اختلاف معاش کارمندان زمینی کار می‌کنند، اما وِردی گفت در صورت ناکام شدن این مذاکرات، خواستار اعتصابات نامحدود خواهد شد.

مسئولین وِردی روز چهارشنبه به نمایندگی از کارمندان امنیتی میدان هوایی، به ششمین دور مذاکرات چانه‌زنی با کارفرمایان پیوستند.

ولفگنگ پیپر، مذاکره کننده وِردی، پیش از آغاز مذاکرات گفت: «ما بسیار امیدواریم تا به یک توافق دست یابیم.

 

ارسال نظر