|

نوسازی فرودگاه پرترافیک صنعت نفت پس از ۲۷ سال

نوسازی فرودگاه پرترافیک صنعت نفت پس از ۲۷ سال

رئیس فرودگاه شهدای خارگ با اشاره به جایگاه راهبردی فرودگاه خارگ در عملیات صنعت نفت، اظهار کرد: فرودگاه شهدای خارگ در سال قبل با ثبت بیش از 4 هزار و 452 سورتی نشست و برخاست، دومین فرودگاه پرترافیک وزارت نفت شناخته شده و نقشی کلیدی در جابه‌جایی کارکنان صنعت نفت و مردم شریف جزیره خارگ ایفا کرده است.

کن نیوز| محمد فقیهی افزود: این فرودگاه که پیشانی صنعت نفت در جزیره به شمار می‌رود، در شرایط نامساعد دریایی، تنها مسیر ایمن برای تردد به سکوها و پشتیبانی عملیات نفتی است و از این نظر، ارتقای سطح خدمات آن یک ضرورت عملیاتی و ملی است.

فقیهی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در دو سال گذشته گفت: با حمایت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران، مجموعه‌ای از برنامه‌های توسعه‌ای در سه محور کلیدی به اجرا درآمده که موجب ارتقای محسوس کارایی و ایمنی فرودگاه شده است.

رئیس فرودگاه شهدای جزیره خارگ جذب نیروهای دارای گواهینامه سازمان هواپیمایی کشوری، برگزاری دوره‌های تخصصی مانند شبیه‌ساز برج مراقبت پرواز (AFISO) و اخذ گواهینامه رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان اولین فرودگاه کشور را جمله تقویت ارتقای نیروی انسانی و زیرساخت‌ها دانست.

وی توسعه زیرساخت‌های فیزیکی فرودگاه شهدای جزیره خارگ را شامل نوسازی کامل سقف ترمینال و تجهیز سالن‌ها به هواساز مرکزی، بهسازی سالن‌های ورودی و خروجی، فضاهای CIP/VIP و دفاتر اداری و احداث ساختمان استراحتگاه برای یگان سپاه حفاظت هواپیمایی اعلام کرد.

فقیهی از نوسازی تجهیزات ناوبری و خدمات زمینی فرودگاه شهدای خارگ خبر داد و بیان کرد: در این عرصه ضمن نصب و راه‌اندازی سایت ناوبری DVOR/DME پس از 27 سال، سامانه سوئیچینگ برج مراقبت پرواز و رادیوهای هوایی بروزرسانی و سامانه آتش‌نشانی مطابق با استانداردهای ایمنی رده 6 مجهز شد.

رئیس فرودگاه شهدای جزیره خارگ با بیان اینکه این فرودگاه اکنون توانایی پذیرش پروازهای 24 ساعته است، گفت: امکان پروازهای شبانه در صورت درخواست ایرلاین‌ها و افزایش ظرفیت عملیاتی برای خدمات‌رسانی ایمن و سریع در فرودگاه شهدای خارگ فراهم است.

وی آغاز مطالعات طرح توسعه باند برای پذیرش هواپیماهای بزرگتر مانند بوئینگ 737 و ایرباس را از طرح‌های دیگر برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش طول و مقاومت باند برای پذیرش ناوگان بوئینگ 737 و هواپیماهای باریک‌پیکر مانند ایرباس A320 در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن توسط مدیریت عملیات عمومی در حال انجام است.

 

ارسال نظر