|

قوانین و مقررات پهپاد های غیر نظامی در فرانسه

قوانین و مقررات پهپاد های غیر نظامی در فرانسه

سال گذشته مقامات اجرایی هوانوردی فرانسه در گفت و گو با CNIL (کمیته ی ملی تجارت و تکنولوژی اطلاعات) در نامه ای مبنی بر پرواز پهپادهای غیرنظامی (UAV)، (UAS) و (RPCA) به کمیته ی تولید کنندگان پهپاد های غیر نظامی و کمیته ی طراحان حرفه ای هوانوردی به مصرف کنندگان آن دادند که در این اطلاعیه ی کوتاه و ساده به کاربر، رعایت حقوق استفاده از این نوع پهپاد ها را یاد اور شده است.

لازم است به این نکته توجه شود که در سال 2016 مقامات اجرایی هوانوردی فرانسه یک نسخه از این مدارک به زبان انگلیسی برای کاربران خارجی خود که به فرانسه می روند را منتشر کرد تا کاربران خارجی نسبت به رعایت استفاده از پهپاد هایشان در فرانسه هشیار باشند.

موارد ذکر شده برای رعایت استفاده از پهپاد ها در فرانسه:

1) پرواز از بالای سر مردم پروازی انجام نشود.

هیچ گونه پروازی با پهپاد بر بالای سر افراد و وسایل نقلیه نباید انجام گیرد و از تجمع ها دور بماند و فاصله ی ایمن رعایت شود.

2) به حداکثر ارتفاع پروازی آن توجه شود.

در خارج از پایگاه های طراحی هواپیما ،حداکثر ارتفاع پروازی AGL تا 150متر مطابق با 492پا باشد. ارتفاع پروازی در باند های کوچک (Airfield) و بعضی از مناطق نظامی آموزش هوانوردی از این مقدار کمتر است.

حداکثر ارتفاع مجاز پروازی به منظور رعایت فاصله ی پهپاد با هواپیماها رعایت شود و هنگامی که هواپیمایی را در نزدیکی خود دیدید از استفاده از پهپاد خودداری شود.

3) در زمان عدم وجود دید کافی و همچنین در هنگام شب از استفاده ی از پهپاد خودداری شود.

پهپاد خود را در فاصله ای قرار دهید که دید کافی نسبت به آن داشته باشید(بدون استفاده از دوربین و ... و با چشم مسلح قابل دیدن باشد) و تمامی لحظات استفاده برای کاربران قابل رویت باشد. پرواز پهپاد ها برروی آب (FDV) نیز ملزم به رعایت این است که حتما یک نفر دومی برای حفظ ایمنی حضور داشته باشد. بنابراین برای حفظ ایمنی هواپیماهایی که درارتفاع پایین پرواز می کنند مانند هلی کوپتر های امداد و نجات قوانین بر این است که از استفاده ی پهپاد ها در شب خودداری شود مگر اینکه به تجهیزات روشنایی مجهز باشد.

4) استفاده از پهپاد ها بر فضای عمومی در مناطق شهری ممنوع است.

استفاده از پهپاد های غیر نظامی در فضای شهری تنها به شرط اینکه پهپاد کوچک باشد و افراد در ان فضا ها حضور نداشته باشند و حاکثر سرعت و ارتفاع پهپاد نسبت به فضای آن محیط ( ساختمان ،درخت ها و...)رعایت شود مجاز است.

5) کاربران مجوز استفاده از پهپادهای خود را در فرودگاه ها و باند های کوچک (که در هر جایی میتوانند باشند) ندارند.

هم چنین نزدیک Aerodrome ها و هلی کوپتر ها، گلایدر ها ،هواپیماهای فوق سبک وباندهای کوچک مهم حداکثر فاصله ی رعایت شده باید تا 10 کیلومتر باشد.

6) پرواز پهپاد بر فضای مناطق حساس و پایگاه های حفاظت شده ممنوع است.

بعضی از پایگاه های حفاظتی و حساس که شامل پایگاه های اتمی ،مناطق نظامی، مجسمه های تاریخی و مزارع طبیعی و پارک ها هستند که پرواز پهپاد بر این فضاها ممنوع است.

7) احترام به فضای شخصی افراد

افرادی که در اطراف شما و پهپادتان قرار دارند باید نسبت به اینکه شما با پهپادتان چه کاری انجام می دهید آگاه شوند .اگر پهپاد شما مجهز به یک دوربین یا حسگر های ضبط اطلاعات مجهز باشند حتما باید مردم آن اطراف را اگاه کنید و به سوالات آن ها در مورد پهپادتان پاسخ دهید و به حریم شخصی آن ها احترام بگذارید. همچنین گرفتن عکس و فیلم برداری به منظور شناسایی افراد (چهره های معروف و ...) بدون اجازه ی افراد ممنوع است.

8) کاربران پهپادهای غیرنظامی اجازه ی پخش تصاویر آنتن های هوایی یا گرفتن فیلم های ویدیویی بدون اجازه از افراد را و حق هیچگونه استفاده ی تجاری از ان ها را ندارند.

پخش هرگونه عکس و فیلم از افراد و مالکان فضاهای شخصی( خانه ها،ساختمان ها،باغ ها و ...)منوط به اجازه ی آن ها است. و باید از مقررات ان ها که مطابق با قوانین آزادی اطلاعات در فرانسه "Informatique et libertes" که در تاریخ 6 ژانویه 1987 تصویب شده است، تبعیت شود.

هرگونه استفاده از یک پهپاد به عنوان وسیله ای برای فیلم برداری تجاری یا حرفه ای به کار رود ملزم به داشتن شرایط ویژه ای است و نیاز به مجوز رسمی از "DGAC" (Dirección General de Aeronáutica Civil ) فرانسه را دارد.

9) کاربر پهپاد باید نسبت به این موضوع متعهد باشد که آسیبی به هواپیماهای دیگر، افراد و اموال آنها وارد نکرده و همواره نسبت به پهپاد خود مسئول باشد.

منبع:http://www.mlvdrone.fr/rules-for-flying-recreational-drones/

ارسال نظر

 
  • ماهان
    پاسخ

    من قیمت هواپیما رو خاستم