|

بالگرد اورژانس پس از عملیات بازبینی به جهرم بازگشت

بالگرد اورژانس پس از عملیات بازبینی به جهرم بازگشت

مسئول روابط عمومی سازمان اورژانس جهرم گفت: بالگرد 115 جهرم پس از تعمیرات اساسی قطعات و لوازم مکانیکی و الکترونیکی آن، اورهال(بازبینی و آماده) شد و سه شنبه از تهران به جهرم برای انجام ماموریت بازگشت.

محمد رحمانیان افزود: علت پرواز نکردن بالگرد اورژانس جهرم در 2 ماه گذشته نیاز به بازبینی و آماده سازی دوباره یا اورهال بود زیرا هر بالگرد پس از 3200ساعت پرواز نیاز به اورهال دارد که طی آن تمام قطعات بالگرد برای اطمینان از ایمنی، بازبینی می‌شود‌. 
به گفته وی این برنامه به طور معمول بین 3تا 6ماه زمان می‌برد.
وی بیان کرد: بالگرد اورژانس جهرم نیز 2 ماه پیش برای بازبینی به سازمان هلیکوپتری کشور اعزام شد و با پیگیری‌های مسئولان، زمان اورهال آن کوتاه ‌تر شد.
رحمانیان ضمن تسلیت درگذشت مرحوم کاپیتان حیدری خلبان فقید بالگرد جهرم، با رد شایعات درباره عدم فعالیت بالگرد 115 جهرم به دلیل درگذشت خلبان گفت: هم‌اکنون خلبانی جدید برای این بالگرد معرفی شده است.
کاپیتان بیت‌الله حیدری خلبان بالگرد اورژانس هوایی جهرم در حین بازگشت به تهران در فرودگاه شیراز در تاریخ21مرداد 97 دچار عارضه قلبی شد و به دیار باقی شتافت.
برخی، عدم پرواز بالگرد اورژانس جهرم طی ماه‌های اخیر را مرتبط با فوت کاپیتان حیدری دانسته بودند.
مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس شهرستان جهرم از بهمن سال 1395 به بالگرد اورژانس تجهیز شده است و تاکنون بیش از 120 مأموریت امداد و نجات انجام داده است.
شهرستان جهرم در فاصلهٔ 193کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع : ایرنا

ارسال نظر