|

فرودگاه بیرجند آماده پذیرش پرواز همه شرکت هاست/ اجرای 400 میلیارد ریال پروژه در فرودگاه طی سال های اخیر

فرودگاه بیرجند آماده پذیرش پرواز همه شرکت هاست/ اجرای 400 میلیارد ریال پروژه در فرودگاه طی سال های اخیر
 
 
به گفته مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی، فرودگاه بیرجند بر اساس استانداردهای ایکائو آماده پذیرش پرواز همه شرکت های هواپیمایی است و برای افزایش پرواز و جلوگیری از لغو پروازها همه باید دست به دست هم بدهند.

 در پاسخ به خبر درج شده در خبرگزاری فارس ( مورخ نهم آبان با تیتر «خواب آسوده مدیرکل فرودگاه بیرجند/ چند سوال ساده از آقای مدیرکل) عنوان کرد: حمل ونقل هوایی به دلیل گستردگی و تخصصی بودن و لزوم بالا بودن سطح ایمنی لازم،  دارای  سه رکن یا  وجه اساسی  و یک رکن تکمیلی است. رکن حاکمیتی و نظارتی شامل  سازمان هواپیمایی کشوری است و وظایف سازمان هواپیمایی کشوری به مثابه نماینده دولت در جهت اعمال حاکمیت در صنعت حمل و نقل هوایی کشور شامل سیاستگذاری ها، صدور مجوزها و اعمال نظارت های عالی است. رکن زیرساختی  نیز شرکت مادر تخصصی فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را شامل می شود که براساس معیارها و مقررات ملی و بین المللی حاکم بر استمرار خدمت رسانی مطلوب، ایمن و مطمئن در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی، راهبری، مدیریت، نگهداری و توسعه فرودگاه ها، سامانه های هوانوردی کشور و مدیریت ترافیک هوایی کشور را به عنوان مهمترین ارکان زیرساختی این صنعت در جمهوری اسلامی ایران برعهده دارد و یکی از شرکت های اصلی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی افزود: رکن اجرایی پرواز شامل شرکت های هواپیمایی است که  مالکیت یا اجاره هواپیماها را برای اجرای خدمات حمل و نقل هوایی بر عهده دارند. حدود 15 تا 17 شرکت هواپیمایی فعال در کشور وجود دارد که برخی مانند شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی کاملا دولتی وبرخی شرکت های خصوصی هستند و همه از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز دریافت می کنند.

وی همچنین گفت: رکن تکمیلی شامل آژانس های هواپیمایی  است که عهده دار خرید و فروش بلیت و خدمات مسافر و تور هستند.

منبع:شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی

ارسال نظر