|

با اعلام مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان:

پروژه نصب دستگاه کمک ناوبری فرودگاه‌های هرمزگان تکمیل شد

توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس در سال ۹۹
پروژه نصب دستگاه کمک ناوبری فرودگاه‌های هرمزگان تکمیل شد

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان با اشاره به تکمیل پروژه نصب دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه‌های بندرلنگه و ابوموسی در سال ۹۸، از پیگیری برای اتمام پروژه احداث تاکسی وی جدید و توسعه اپرون فرودگاه بین المللی بندرعباس در سال جاری خبر داد.

ابوذر ضیائی با اعلام این خبر عنوان کرد: از جمله اقدامات مهم انجام شده در فرودگاه های هرمزگان طی سال 98 می توان به لایروبی آبروهای لندساید و ایرساید، اصلاح مسیرهای خروج آب در لندساید، تکمیل پروژه نصب دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه های بندرلنگه و ابوموسی و احداث جاده های دسترسی و محوطه سازی اطراف ایستگاه، تعویض کنسول های ایستگاه ایمنی زمینی، بهسازی اتاق CCR  و احداث اتاق جدید ترانس های فرودگاه ابوموسی اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان افزود: در این راستا می توان از نصب نوار سبد گردان در گیت های ترانزیت، نصب دکل روشنایی در اپرون، اضافه شدن دو دستگاه خودروی فالومی جدید به فرودگاه های بندرعباس و بندرلنگه و تهیه شش دستگاه کلید فشار متوسط برای نصب و راه اندازی در سال 99 نام برد.

وی همچنین در معرفی مهمترین برنامه های اداره کل فرودگاه های هرمزگان در سال 99 عنوان کرد: در این راستا ضمن پیگیری اتمام پروژه احداث تاکسی وی جدید و توسعه اپرون ( با ظرفیت دو محل پارک) و روکش اپرون قدیم، عملیات زهکشی و جمع آوری آب های سطحی فرودگاه بندرعباس انجام و اتمام احداث ساختمان ایمنی زمینی فرودگاه بندرلنگه پیگیری می شود.

ضیائی افزود: از دیگر برنامه های سال 99 می توان به تعویض کنسولی و سیستم سوئیچینگ فرودگاه های ابوموسی و بندرلنگه، شروع مطالعات احداث باند دوم و ساختمان تکنیکال بلاک، ساماندهی سرویس رودهای اپرون، بهسازی معابر در مسیرهای منتهی به پارکینگ خودروها و نصب دستگاه ILSجدید در فرودگاه بندرعباس، تکمیل پروژه دیوار حفاظتی فرودگاه بندرعباس، ابوموسی و بندرلنگه و نصب چراغ های پاپی و تقرب در فرودگاه ابوموسی اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان عنوان کرد: سال 99 در فرودگاه بندرلنگه ضمن نصب سیستم پایش تصویری، دیوار حفاظتی پیرامون فرودگاه احداث و ساختمان استخر و محوطه ایمنی زمینی تکمیل می شود.

وی همچنین گفت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن 98،  5147 پرواز خروجی و 5143 پرواز ورودی در فرودگاه های هرمزگان انجام شد که طی آنها 555 هزار و 784 مسافر خروجی و 544 هزار و 964 مسافر ورودی جابه جا شدند.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر