|

توسعه پرشتاب پروژه های فرودگاهی مازندران در سال جهش تولید

قدردانی استاندار از وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها
توسعه پرشتاب پروژه های فرودگاهی مازندران در سال جهش تولید

استاندار مازندران در بازدید از پروژه های در دست اقدام فرودگاه ساری از اقدامات در حال انجام در جهت توسعه پرشتاب فرودگاه های استان در سال جهش تولید ابراز خرسندی کرد.

از پروژه های در دست اقدام فرودگاه ساری شامل دیوار بتنی پیرامون فرودگاه، طرح زهکشی و فاضلاب و تصفیه خانه مرکزی، انبار تدارکات، سایت های گلایدپس و لوکولایزر سامانه کمک ناوبری ILS، اراضی در حال تملک در راستای طرح توسعه و اپرون دیدن کرد.

در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل هواشناسی، فرماندار شهرستان میاندرود و مدیر مجموعه دشت نازساری حضور داشتند، سعداله وطن خواه، مدیرکل فرودگاه های استان توضیحات جامعی را در خصوص پروژه ها و اقدامات انجام شده در جهت توسعه آتی فرودگاه، فرآیند نصب سامانهILS و برنامه های سال جاری فرودگاه های استان ارایه کرد.

همچنین استاندار مازندران در راستای تسریع در بهره برداری از سامانه کمک ناوبری از تخصیص اعتبار جهت اجرای جاده روستایی خبر داد و از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا هرچه سریع تر با اجرای این طرح، زمینه نصب سیستم و بهره برداری از آن را فراهم کند.

وی همچنین از فرماندار خواست تا ضمن مذاکره و تشکیل جلسه با صاحبان اراضی به برطرف کردن مشکلات مربوط به معارضان و موانع اجرای بلوار دسترسی به فرودگاه ساری بپردازد.

در این بازدید استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با رییس سازمان هواشناسی کشور، اختصاص یک دستگاه RVR هواشناسی را جهت نصب و بهره برداری در فرودگاه ساری همزمان با نصب سامانه کمک ناوبری خواستار شد که رییس سازمان هواشناسی کشور در این خصوص قول مساعد داد.

در جریان این بازدید، مدیرکل فرودگاه های استان با اشاره به سرمایه گذاری و صرف اعتبار در حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه های استان طی سه سال گذشته و افزایش حدود۵۰ هکتار به عرصه و مساحت فرودگاه و اضافه شدن حدود 35 درصد به اراضی فرودگاه درخواست کرد که رایزنی لازم جهت اختصاص بخشی از اراضی دشت نازساری در جهت تامین استانداردهای ایمنی و توسعه سطوح پروازی از جانب استاندار با مقامات کشوری انجام شود و مقررشد طی جلسه ای با مسوولان سازمان بنیاد مستضعفان این مساله پیگیری شود.

در ادامه استاندار مازندران، با اشاره به شروع پروژه تقاطع غیرهمسطح فرودگاه ساری، ضمن مهم ارزیابی کردن این پروژه، اجرای این طرح را گام مهمی در جهت تسهیل دسترسی مسافران و مردم به فرودگاه دانست و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر۳۸۰ میلیارد ریال طی مدت دو سال اجرا خواهد شد.

حسین زادگان همچنین اجرای طرح ها و پروژه های در حال انجام فرودگاه را تحولی چشمگیر و کم سابقه در حوزه صنعت حمل ونقل هوایی استان برشمرد و در این راستا از حمایت های وزیر راه و شهرسازی و مساعدت های مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز تلاش های مدیرکل فرودگاه های استان در جهت توسعه پرشتاب فرودگاه های استان و به سرانجام رساندن پروژه های استانی ارزشمند و اثرگذار قدردانی کرد.

استاندار مازندران با اظهار رضایت از توسعه فرودگاه های استان و اشاره به فعال بودن کارگاه های پروژه های فرودگاهی در سال جهش تولید به اقدامات انجام شده در فرودگاه های رامسر و نوشهر نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح های توسعه ای اخیر، استان بتواند به توفیق های ارزشمندی در زمینه مسافرت هوایی شهروندان و توسعه صنعت گردشگری نایل شود.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر