|

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران:

افزایش ظرفیت اپرون فرودگاه ساری

زمان افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر مشخص نیست
افزایش ظرفیت اپرون فرودگاه ساری

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان این که باند جدید فرودگاه رامسر تکمیل شده است، عنوان کرد: زمان دقیق افتتاح این باند مشخص نیست.

سعداله‌وطن‌خواه درباره آخرین وضعیت باند جدید فرودگاه رامسر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کار ساخت باند جدید این فرودگاه به پایان رسیده است اما هنوز زمان دقیقی برای افتتاح و بهره برداری از آن تعیین نشده و قطعا به زودی این کار انجام می‌شود.

او در خصوص باند جدید فرودگاه رامسر گفت: طول باند فرودگاه رامسر حدود دو هزار و ۵۰۰ متر است اما متاسفانه به دلیل موانعی که از قبل در دو طرف باند ایجاد شده بود از جمله  وجود مجموعه فرهنگی-تفریحی فدک متعلق به سپاه در یک سوی باند و وجود یکسری از خانه‌های مسکونی در طرف دیگر باند باعث شده تا نتوانیم از طول باند موثر استفاده کنیم.

وطنخواه ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم تا بخشی از موانع را برطرف کنیم، تعدادی آنتن بی دی اف مخابرات، تعدادی تیرهای برق و تعدادی خانه‌های مسکونی، از جمله موانعی هستند که موفق به برطرف کردن آن‌ها شدیم. البته موانع دیگری نیز وجود دارد که هزینه اشان بسیار بالاست و برطرف کردن آن‌ها باید در سطح ملی انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران افزود: جنس این باند بتنی است و هواپیماهای رده ایرباس ۳۲۰  به پایین می توانند در آن نشست و برخاست کنند.

او در پاسخ به این که افتتاح این باند چه تاثیری در پروازها دارد، تصریح کرد: قبلا فقط هواپیماهای کوچک‌پیکر می توانستند دراین فرودگاه نشست و برخاست کنند و با افتتاح این باند که ظرفیت پذیرش هواپیماهای متوسط‌پیکر را نیز دارد، قطعا می توانیم افزایش مسافر و پرواز را داشته باشیم.

اپرون فرودگاه ساری آماده بهره برداری است

وطنخواه با اشاره به این که پروژه توسعه اپرون فرودگاه ساری نیز آماده بهره‌برداری است و می توانیم همزمان با بهره‌برداری  از باند جدید فرودگاه رامسر از این پروژه نیز رونمایی کنیم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۱۴ هزار متر مربع به فضای اپرون فرودگاه اضافه و موقعیت پارکینگ هواپیماها دو برابر شده است. اجرای این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه داشته است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر