|

دو هواپیمای آب‌نشین در آسمان آلاسکا به هم برخورد کردند

دو هواپیمای آب‌نشین در آسمان آلاسکا به هم برخورد کردند

10زخمی و ۶ گمشده در سانحه هوایی در آسمان آلاسکا

دو پرواز از نوع تفریحی بوده و مسافران آنها از گردشگرانی بودند که از مناطق آلاسکا بازدید می‌کردند، در این سانحه تاکنون پنج نفر کشته شدند و یک نفر هنوز پیدا نشده است.

هواپیماها 16 سرنشین داشتند (یکی 11 سرنشین و دیگری 5 سرنشین)که مسافران را از تور هفت روزه گردشگری در خارج از ونکوور باز می‌گرداندند، برخورد دو هواپیما در 8 مایلی کتچیکان آلاسکا در جنوب شرقی‌ترین بخش ایالت رخ داده است.

یکی از هواپیماها متعلق به شرکت Princess Cruises بوده که از شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری و توریست است، این شرکت اعلام کرده که از بروز سانحه سوگ‌وار است و برای قربانیان و خانواده آنها دعا می‌کند.

رئیس گارد ساحلی تاکنون مرگ 3 نفر را تایید کرده است همچنین اعلام کرده کرده هلیکوپترها و قایق‌های گارد ساحلی برای انجام عملیات جست و جو و نجات اعزام شده‌اند، 10 نفر از مسافران پرواز توسط کشتی‌های عبوری نجات پیدا کردند که 3 نفر از آنها برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

هواپیمای دیگر متعاق به Taquan Air بوده که درباره این سانحه اعلام داشته است: ما قلب خود را با قربانیان و خانواده‌های آنها همراه می‌کنیم و به شدت از این حادثه احساس ناامیدی می‌کنیم.

هیئت ملی ایمنی حمل و نقل نیز اعلام کرده که یکی از تیم‌های بازرسی سوانح خود را به منطقه اعزام کرده است.

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم

ارسال نظر