|

امیرمکری تاکید کرد:

آمادگی شرکت فرودگاه ها برای رفع نیازهای فرودگاه بجنورد

رشد ۱۰۰ درصدی پرواز و اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه بجنورد
آمادگی شرکت فرودگاه ها برای رفع نیازهای فرودگاه بجنورد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید فرودگاه بجنورد آمادگی شرکت را برای تامین کامل نیازهای موجود در این فرودگاه با استفاده از منابع داخلی شرکت اعلام کرد

سیاوش امیرمکری، در مراسم تکریم سید مهدی رزاز، مدیر سابق فرودگاه بجنورد و معرفی محمد ابراهیم قدمگاهی به عنوان مدیر جدید این فرودگاه در سخنانی عنوان کرد:  یکی از زیرساخت های مهم برای توسعه پایدار هر منطقه در بخش حمل و نقل، زیرساخت فرودگاهی است و خوشبختانه خراسان شمالی دارای فرودگاه بجنورد با قدمتی۲۳ ساله است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه پس از تاسیس استان خراسان شمالی انجام پروژه های توسعه ای در فرودگاه بجنورد در دستور کار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت، افزود: فرودگاه بجنورد که یکی از 53 فرودگاه فعال تحت مالکیت شرکت است، اکنون دارای تجهیزات و زیرساخت های ترمینالی و عوامل پروازی و نیز تجهیزات ناوبری و ارتباطی به روز است.
وی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دارای دو ماموریت اصلی یکی مدیریت و راهبری فرودگاه ها و ارایه خدمات به مسافران و دیگری ارایه سرویس های ناوبری هوایی به پروازهای داخلی و عبوری است، گفت: طی سالیان سال، فضای کشور ما به عنوان فضایی ایمن و امن مورد استفاده شرکت های هواپیمایی خارجی بوده و در بحران های مناطق مختلف دنیا از سال 94 به این طرف چه بحران های اوکراین و روسیه، مسایل عراق و درگیری های هند و پاکستان همیشه استفاده از فضای ما مورد درخواست شرکت های هواپیمایی دنیا بوده و در مقاطعی تعداد پروازهای روزانه از 1500 فروند نیز عبور کرده است. در واقع وقتی مسیر سایر کشورها امن نبوده و بسته بوده اند، شرکت های هواپیمایی با اطلاع از ایمنی بالای فضای ایران، درخواست عبور از فضای ما را داشته اند و ما نیز همواره دارای ظرفیت برای ارایه سرویس های ایمن بوده ایم.
امیرمکری تاکید کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد محدودیت ها همواره تلاش داشته که ایران را با چالش مواجه کند که در این راستا صنعت هوانوردی نیز از همان ابتدا مورد تهدید بوده و با بهانه هایی تلاش داشتند که مانع انجام وظایف این صنعت مهم شوند.
وی افزود: طی سال های گذشته محدودیت در تامین ناوگان هوایی باعث شده که نتوانیم متناسب با نیاز کشور ناوگان داشته باشیم، البته در فرصت محدود برجام تعدادی هواپیما وارد کشور شد ولی دوباره محدودیت ها مانعی برای تکمیل ناوگان شده است. 
ظرفیت های خوبی در فرودگاه ها ایجاد شده که لازم است ناوگان نیز توسعه یابد تا تمام مردم بتوانند از ظرفیت های موجود نهایت بهره را ببرند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه بجنورد دارای ظرفیت پذیرش سالانه 400 هزار مسافر است، گفت: در عمل به دلایلی از جمله کمبود ناوگان و رعایت مسایل ایمنی و فنی نمی توانیم از این ظرفیت به طور کامل استفاده کنیم. در عین حال با تلاش های انجام شده طی یک سال گذشته به رشد محسوس پرواز در این فرودگاه دست یافته ایم و از ابتدای امسال تا پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد پرواز و جابه جایی مسافر 100 درصد رشد کرده و به 24 هزار مسافر و 412 سورتی پرواز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شرکتی دولتی ولی در آمد هزینه ای است که خودگردان و بدون بودجه دولتی اداره می شود، افزود: در شرکت ناچاریم در طرح های توسعه ای نگاهی اقتصادی داشته باشیم و برای کمک به توسعه همه جانبه در فرودگاه هایی که دارای ظرفیت توسعه هستند طبق برنامه عمل می کنیم.
امیرمکری گفت: دیروز در جلسه ای با استاندار خراسان شمالی، آمادگی شرکت را برای تامین نیازهای فرودگاه بجنورد از منابع شرکت اعلام کرده ایم و قرار است در این راستا طی روزهای آینده جمع بندی لازم انجام شود و مردم استان خراسان شمالی و اهالی بجنورد بدانند که تمام تلاش خود را برای عملیات پروازی بیشتر در فرودگاه به کار می بریم.
وی همچنین از سید مهدی رزاز، مدیر سابق فرودگاه بجنورد به عنوان شخصیتی توانمند و ایثارگر یاد کرد که طی چهار سال گذشته تلاش های زیادی را بعمل اورده و قرار است از این پس به عنوان مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان فعالیت کند.
امیرمکری دلیل انتخاب قدمگاهی را به عنوان جانشین رزاز شخصیت وی به عنوان مدیری خوشنام، آرام و پرتلاش عنوان کرد که دارای سابقه خدمت مطلوب در خراسان رضوی و ستاد بوده و با داشتن مدرک تحصیلی رشته مهندسی ناوبری می تواند در برطرف کردن مشکلات فعلی عملیاتی در فرودگاه بجنورد موثر باشد.
وی از قدمگاهی خواست که با استفاده از توان و همکاری کارکنان فرودگاه بجنورد و تمام سازمان ها و ارگان های فعال در فرودگاه در خدمت رسانی هرچه بهتر به مسافران تلاش کند.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر