|

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه:

تداوم عملیات بهسازی باند و عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه در سال جاری

تداوم عملیات بهسازی باند و عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه در سال جاری

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از تداوم عملیات بهسازی باند و عوامل پروازی فرودگاه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این پروژه اکنون به پیشرفت 43 درصدی رسیده است، مجتبی بیاتی با اعلام این خبر عنوان کرد: سال 98، بهسازی باند و عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه شامل تبدیل تاکسیوی موازی به باند اضطراری و توسعه اپرون قدیمی ادامه یافت و به پیشرفت 43 درصدی رسید.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به آغاز این پروژه در آذر 96 گفت: تبدیل تاکسی وی به باند اضطراری به مرحله آمادگی خط کشی باند رسیده و تا پایان عملیات طرح بهسازی، چهار استند فعلی به هشت استند تبدیل می شود که تا پایان اسفند دو استند به بهره برداری می رسد.

وی به انجام محوطه سازی، بهسازی تاسیسات و ساختمان های پلیس و سپاه حفاظت و نیز بهبود مبلمان محیطی و فضای سبز فرودگاه کرمانشاه در سال 98 نیز اشاره کرد و افزود: فرودگاه کرمانشاه داری مقام دهم کشور در تعداد نشست و برخاست است. از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه 98 نسبت به سال 97، کاهشی در انجام پروازها نداشتیم و در جابه جایی مسافر به رشد هفت درصدی و در جابه جایی بار نیز به افزایش هشت درصدی دست یافتیم.

بیاتی گفت: از ابتدای ۹۸ جاری تا پایان دی ماه 4686 پرواز با جابه جایی حدود 500 هزار مسافر و حدود 3.5 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه کرمانشاه انجام شد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در معرفی مهمترین برنامه های این فرودگاه در سال آتی عنوان کرد: در این راستا می توان به اتمام پروژه بهسازی باند و عوامل پروازی و آغاز توسعه تکنیکال بلاک (با اعتبار 15 میلیارد ریال) و نیز بهسازی سالن چند منظوره (سوله قدیمی) و تغییرات در سالن عمومی و ترانزیت اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین پیگیر افزایش پروازهای فرودگاه به مقصدهای مختلف هستیم.

وی گفت: فرودگاه کرمانشاه به صورت شبانه روز فعال است و مسافران عراقی برای زیارت مشهد مقدس از این فرودگاه استفاده می کنند، به طوری که گاه در تابستان 98 تعداد پروازهای هفتگی مسیر کرمانشاه- مشهد به 60 سورتی رسید. همچنین در ایام اربعین استقبال خوبی از پروازهای عتبات عالیات این فرودگاه شد و به آمار 121 نشست و برخاست با جابه جایی 3557 زایر رسیدیم./شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

 

ارسال نظر