|

در نشست مدیریت بر نقدینگی و هزینه های شرکت فرودگاه ها تاکید شد

مدیریت نقدینگی نیمسال اول 99 فرودگاه ها با وجود کاهش 80 درصدی درآمد

مدیریت نقدینگی نیمسال اول 99 فرودگاه ها با وجود کاهش 80 درصدی درآمد

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در ویدیوکنفرانس مدیریت بر نقدینگی و هزینه های شرکت تاکید کرد که با وجود کاهش 80 درصدی درآمد شرکت به دلیل بحران کرونا، با تلاش های انجام شده در وصول بخشی از مطالبات سال گذشته توانسته ایم نقدینگی نیمسال اول 99 فرودگاه ها را برای تامین هزینه های جاری و پرسنلی مدیریت کنیم.

علی شورمیج در این ویدیوکنفرانس با حضور معاونان مدیرعامل و جمعی از مدیران کل ستادی و نیز مدیران کل فرودگاه های کشور با هدف مدیریت بر نقدینگی و هزینه های شرکت و بیان دیدگاه ها و مشکلات پیش رو در شرایط کنونی در فرودگاه ها برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه مدیران فرودگاه ها با وجود بروز مشکلات و محدودیت های ناشی از بحران کرونا توانسته اند شرایط را مدیریت کنند و شاهد برقراری پروازها و اقدامات موثر در حوزه های مختلف هستیم.
وی با تاکید بر صرفه جویی در هزینه های شرکت و راه‌های برون رفت از این مشکل گفت: موضوع پرداخت اضافه کاری کارکنان فرودگاه‌ها بازنگری و نتیجه آن اعلام خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به کاهش 80 درصدی درآمد شرکت به دلیل کاهش محسوس پروازها گفت: با تلاش های انجام شده و وصول بخشی از مطالبات جاری فرودگاه ها تا پایان نیمه نخست 99 مدیریت و تامین خواهد شد.
همچنین در این نشست که با هدف بررسی مشکلات و دغدغه های مدیران فرودگاه ها برگزار شد، معاونان مدیرعامل شرکت به بخشی از پرسش ها و ابهام های موجود پاسخ گفتند.
محمد امیرانی، معاون عملیات هوانوردی به بیان توضیحاتی درباره محدود شدن ساعت کار 30 فرودگاه با پروازهای محدود پرداخت و عنوان کرد: هدف از بازبینی و منطقی سازی ساعت کار این فرودگاه ها به دلیل صرفه جویی در انرژی و جبران کمبود نیروی انسانی بوده است. در عین حال مدیران فرودگاه ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که نیروی انسانی شاغل در این فرودگاه ها ساعت های موظف را پر کنند و در ساعاتی که فرودگاه پرواز ندارد از حداقل نیرو استفاده شود.
وی همچنین گفت: می توان از ظرفیت فرودگاه ها برای توسعه هوانوردی عمومی استفاده کرد و در این راستا باید مدیران فرودگاه ها بر اساس شرایط و ظرفیت های موجود اقدامات لازم را انجام دهند.
مصطفی صفایی، معاون عملیات فرودگاهی نیز در سخنانی به بیان توضیحاتی درباره اعتبار بهسازی فرودگاه ها پرداخت و از مدیران فرودگاه ها خواست با توجه به تامین اعتبار پروژه های اولویت دار صورت وضعیت ها را هرچه سریع تر ارسال کنند.
حمیدرضا سیدی، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی نیز در سخنانی با تاکید بر کاهش محسوس درآمد شرکت در سال 99 از مدیران فرودگاه ها درخواست کرد که صرفه جویی اقتصادی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
وی همچنین گفت: اگر اخلالی در تامین ایمنی پروازها ایجاد نشود، می توان بخشی از اراضی فرودگاهی را تغییر کاربری داد.


اصلاح ساختار فرودگاه ها بر اساس شاخص های 16 گانه
در این جلسه همچنین احمد مظفر، مدیرکل منابع انسانی و تشکیلات در سخنانی از ابلاغ اصلاحیه ساختار فرودگاه ها بر اساس شاخص های 16 گانه خبر داد و گفت: طرح ساختار پیشنهادی آماده شده و بر اساس پست های موجود در فرودگاه ها در چهار طبقه آماده شده است.
مظفر همچنین به اجرای 50 درصد دوره های آموزشی سال 99 به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: این طرح به دلیل شیوع ویروس کرونا عملیاتی می شود و درحال تدوین تقویم آموزشی هستیم.
وی همچنین به برگزاری آزمون استخدامی در شهریور امسال و تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز شرکت اشاره کرد و افزود: مجوز استفاده از 50 نیروی امریه را دریافت کرده ایم. همچنین از مهر 99 پذیرش دانشجو در دانشکده صنعت هواپیمایی بر اساس اعلام نیاز صنعت خواهد شد.
مدیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح فرهنگ سازمانی شرکت خبر داد. 
وی همچنین به بیان توضیحاتی درباره طرح های تربیت مدیران (اینگام)، کانون ارزیابی و ساماندهی کارکنان حجمی پرداخت.
در این نشست همچنین مجید عروجی، ذیحساب و مدیرکل امورمالی و درآمد در سخنانی از مدیران فرودگاه ها درخواست کرد که اسناد و صورت وضعیت فرودگاه را برای تسویه حساب نهایی و اجرای تکلیف قانونی هرچه سریع تر ارسال کنند.
عروجی همچنین بر ضرورت راه اندازی هرچه سریع تر سامانه حواله الکترونیک در تمام فرودگاه ها تاکید کرد و از مدیران فرودگاه ها درخواست کرد که مستندسازی های مربوط به مناقصات را با دقت و به درستی انجام دهند و پیگیر وصول مطالبات از اماکن و شرکت های هواپیمایی باشند.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر