|

مستندسازی 90 درصد اراضی فرودگاه های استان فارس

نصب رادار سایت تنگریز، تحولی در مدیریت ترافیک هوایی جنوب کشور
مستندسازی 90 درصد اراضی فرودگاه های استان فارس

مدیرکل سابق فرودگاه های فارس از مستندسازی 90 درصد اراضی فرودگاه های فارس و دریافت 20 سند تک برگ خبر داد.

رضا بدیعی فرد، مدیرکل سابق فرودگاه های فارس، امروز (28 مرداد) در مراسم تکریم خود در سخنانی با اشاره به اینکه اجرای سیستم مدیریت ایمنی از مهمترین وظایف درنظر گرفته شده برای مدیران کل فرودگاه هاست و این حوزه دارای بیشترین تاثیر در عملیات فرودگاهی است، گفت: فعالیت هر فرودگاه در سه حوزه بهره برداری، بهسازی و نگهداری و عملیات توسعه و زیرساخت خلاصه می شود و در بهره برداری فرودگاه ها باید ایمنی و امنیت و نیز اقتصاد توجه خاص شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه شیراز سومین فرودگاه پرترافیک کشور است که سالانه حدود 40 هزار نشست و برخاست در آن انجام می شود، از انجام چهار پروژه دارای ریسک و موثر در ایمنی بدون وقفه در عملیات فرودگاهی خبر داد و گفت: این طرح ها شامل روکش دو باند، تعویض سیستم روشنایی باند، جابه جایی 750 چراغ باند و نصب سوئیچینگ بود که بدون بروز مشکلی در عملیات پروازی انجام شدند.

وی ادامه داد: همچنین توسعه شبکه پروازی را در دستور کار قرار دادیم و دو شرکت هواپیمایی شامل سپهران و فلای پرشیا وارد شبکه پروازی شدند و فرودگاه شیراز را بیس قرار دادند.

وی افزود: در توسعه شبکه پروازی بین المللی نیز توانستیم پرواز شیراز- وین را برقرار کنیم و نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا می توان به برقراری دو پرواز هفتگی توسط شرکت سلام در راستای توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد.

بدیعی فرد همچنین به مواردی همچون صدور ویزای الکترونیکی، ارتقای خدمات بانکداری، برطرف کردن مشکلات حوزه زیرساخت ارتباطی، افزایش سه برابری درآمد و وصول بدهی های سنواتی اشاره کرد و گفت: 90 درصد اراضی فرودگاه های فارس مستندسازی شده و 20 سند تک برگ دریافت کرده ایم. همچنین در حال پیگیری برطرف کردن مشکلات برای دریافت سند مالکیت مابقی اراضی هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه ساخت ابنیه نصب رادار سایت تنگریز شروع شده است، افزود: با نصب این رادار شاهد بروز تحولی بزرگ در مدیریت ترافیک هوایی و برطرف کردن مشکلات جنوب کشور خواهیم بود.

مدیرکل سابق فرودگاه های فارس گفت: در پنج سال اخیر حدود 200 هزار پرواز با جابه جایی حدود 20 میلیون مسافر در فرودگاه های فارس انجام شده است.

غلامرضا کریم آقائی، مدیرکل جدید فرودگاه های فارس نیز در سخنانی با قدردانی از خدمات بدیعی فرد در پنج سال اخیر عنوان کرد: ایمنی، امنیت و تسهیلات سه محور اصلی اداره فرودگاه هاست که این سه اصل باید سرلوحه فعالیت مدیران باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتواند کارنامه مطلوبی را در دوران مدیریت خود به یادگار بگذارد.

سید علی نقی طبیب لقمانی، سرپرست معاونت گردشگری، هماهنگی و مدیریت امور زایرین استانداری فارس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های بدیعی فرد در توسعه فرودگاه های استان با وجود تگناهای مالی، تحریم و نوسانات بازار عنوان کرد: امیدواریم بدیعی فرد نزد خدا ماجور باشد و تجارب وی مغفول نماند.

وی ضمن تبریک به کریم آقائی بر نقش فرودگاه در معرفی انضباط، تعامل و فرهنگ و تعامل هر شهر گفت: مدیران فرودگاه ها باید دارای شاخص های مدیریتی به تمام معنای علمی و بین بخشی باشند و بتوانند مسایل عمرانی و اقتصادی و نیز ظرافت های امنیتی و ایمنی را بشناسند و تعامل مفیدی با شرکت های هواپیمایی و سایر ارگان ها داشته باشند.

 

 

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر