|

کلنک تابلوی جدید بدست پرویز پرستویی

تغییر نام فرودگاه بندرعباس یک حرکت اجتماعی و تاریخی است

تغییر نام فرودگاه بندرعباس یک حرکت اجتماعی و تاریخی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران تغییر نام فرودگاه بندرعباس به یاد شهدای پرواز مسافربری هواپیمایی جمهوری اسلامی را بخشی از پایندی شرکت به مسئولیت اجتماعی خود عنوان کرد.

در جهان امروز یکی از وظایف افراد و سازمان‎ها پذیرش وظایف خود در قبال مسائل اجتماعی است و با وجودی که یک شرکت تخصصی و مهندسی در راستای ارائه خدمات پیچیده و حساس فرودگاهی و ناوبری هوایی هستیم این موضوع برای ما نیز صدق می‎کند.

وی در مورد یادداشتی که پرویز پرستویی در مورد پیشنهاد نامگذاری فرودگاه بندرعباس و پذیرش آن توسط شرکت فرودگاه‎ها منتشر کرده است، توضیح داد: در زمینه توجه به مسائل اجتماعی راه‎ها و منابع مختلفی وجود دارد که یکی از آنها توجه به ایده‎ها و واکنش‎های نخبگان فرهنگی کشور است که با توجه به حساسیت‎هایی که دارند می‎توانند به خوبی به نقد و ارائه ایده بپردازند.

امیرمکری ادامه داد: وقتی آگاه شدیم که جناب آقای پرستویی به نمایندگی از هنرمندان گرامی کشورمان ایده تغییر نام فرودگاه بندرعباس را به مناسبت بزرگداشت شهدای حمله ناو آمریکایی به ایرباس هما را داده‎اند، با ایشان جلسه‎ای ترتیب و قول پیگیری موضوع را دادیم.

وی افزود: پس از آن با هماهنگی و تایید رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر محترم راه و شهرسازی موافقت تغییر نام را گرفتیم و در مراسم بزرگداشتی در 11 تیر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی این موضوع به اطلاع عموم رسانده شد و امروز 12 تیر، همزمان با وقوع این فاجعه در ساعت 10:22، مراسم رونمایی از نام جدید فرودگاه این فرودگاه با عنوان "فرودگاه بین‎المللی شهدای پرواز 655 بندرعباس" با حضور این هنرمند گرامی برگزار شد.

امیرمکری با اشاره به اینکه اینگونه حرکات نمادین فارغ از مناسبات رسمی و بروکراتیک، کمک زیادی به تقویت حافظه تاریخی جامعه و پرورش نسل‎های آینده می‎کنند، گفت: با جمع شدن همین نمادها و نشان‎ها و مفاهیم است که فرهنگ متعالی یک جامعه تقویت و سینه به سینه تداوم می‎یابد و هر یک از ما فارغ از مناسبات کاری و سمت‎هایی که داریم، باید به عنوان یک فرد در جامعه در تداوم آن به فرزندانمان بکوشیم.

وی در پایان از همه دست اندرکاران اجرای این ایده زیبا تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، امروز، 12 تیر، در مراسم رونمایی از نام جدید فرودگاه بندرعباس کلنگ نصب جایگاه جدید تابلوی این فرودگاه توسط پرویز پرستویی زده شد و این هنرمند پیشکسوت در سخنانی کوتاه از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به دلیل انجام این کار که تشکر و قدردانی کرد.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

ارسال نظر