|

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد:

آسمان ایران صرفه اقتصادی برای ایرلاین ها دارد

آسمان ایران صرفه اقتصادی برای ایرلاین ها دارد

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه عبور از آسمان امن ایران صرفه اقتصادی و زمانی بسیاری برای شرکت‌های هواپیمایی دارد، گفت: این مسیر که از ایمنی بالایی در منطقه برخوردار است، محبوبیت بالایی بین ایرلاین‌های خارجی دارد.

به گزارش کن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ عباس مسیبی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران که در راستای همکاری و هم افزایی و استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی برگزار شد، به معرفی اجزای صنعت هوانودری پرداخت و از این صنعت به عنوان مثلثی یاد کرد که اضلاع آن را سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین ها و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری حاکمیت صنعت هوانوردی در کشور را برعهده دارد و وظیفه آن وضع قانون در این صنعت و نظارت بر اجرای آن است.

مسیبی در معرفی شرکت فرودگاه ها نیز گفت: 53 فرودگاه تحت مالکیت این شرکت هستند که حدود 80 درصد فرودگاه های کشور را شامل می شود. 114 مسیر هوایی به طول حدود 100 هزار کیلومتر، 16 میلیون مترمربع فضای ترمینالی، باند و سطوح پروازی، ساختمان های فرودگاهی و حدود 9 میلیون مترمربع معابر، فضای سبز، پارکینگ و سایر نشان می دهد که این شرکت علاوه بر مدیریت زمینی فرودگاه ها مدیریت فضای کشور را هم انجام می دهد و این بدان معنی است که هواپیما از لحظه روشن تا خاموش شدن و استقرار در محل پارک تحت نظارت برج مراقبت، اپروچ و مرکز کنترل فضای کشور است.

وی با بیان اینکه حدود 1400 پرواز عبوری، داخلی و بین المللی از فضای کشور استفاده می کنند، گفت: تمامی ایرلاین ها و کشورها جز رژیم اشغالگر قدس حق عبور از آسمان کشور را دارند و به آنان توسط مرکز کنترل فضای کشور خدمات کمک ناوبری ارائه می شود.

مسیبی با بیان اینکه بسیاری از ایرلاین ها تمایل به عبور از آسمان و استفاده از فضای سرزمینی ما را دارند، گفت: عبور از آسمان ایران هم از بعد ایمنی و مسافت و هم از بعد هزینه برای ایرلاین های دنیا با صرفه جویی همراه است و به این دلیل بسیاری از شرکت های هواپیمایی ایران را برای مسیر عبور خود انتخاب می کنند.

گفتنی است؛ پس از این نشست، مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران برای آشنایی بیشتر با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مرکز کنترل فضای کشور بازدید کردند.

یادآور می شود؛ شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران امروز چهارشنبه اول آبان ماه به میزبانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مرکز کنترل فضای کشور برگزار شد.

ارسال نظر