|

ارتقای پروازهای ایمن:

ثبت 45500 پرواز در مهر ماه 98

ثبت 45500 پرواز در مهر ماه 98

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از انجام 45 هزار و 525 پرواز در مهر ماه امسال خبر داد و پارامترهای فرودگاهی برای ارتقای پروازهای ایمن را تشریح کرد.

محمد امیرانی با اشاره به اینکه بحث ایمنی مهمترین پارامتر شرکت فرودگاه‌ها به منظور افزایش پروازهای بین المللی است، عنوان کرد: طبق آمار و گزارش‌های ارسالی از مرکز کنترل فضای کشور، مهر ماه سال جاری تعداد پروازهای فایل شده نشست و برخاست بین المللی 26 درصد رشد داشته است.

وی افزود: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن آماده کردن زیرساخت‌های متناسب با پروازهای بینالمللی، موجب پروازهای به موقع در فرودگاهها شده به طوریکه پروازها در مهرماه سال جاری که غالب آن پروازهای زیارتی بوده به خوبی و با ایمن ترین شکل انجام شده است.

امیرانی با یادآوری اینکه بیشتر پروازهای بین المللی در مهرماه، از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، مشهد مقدس و ایلام انجام شد، ادامه داد: بروزرسانی و نگهداری زیرساختهای ناوبری فرودگاه امام خمینی(ره) بر عهده شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است و طبق قراردادی که با شهر فرودگاهی امضا شده، ارائه سرویس هوانوردی در شهر فرودگاهی نیز برعهده شرکت فرودگاه ها است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، آمادگی فرودگاههای کشور برای ارائه سرویس وخدمات ایمن را مهمترین عامل برای رشد پروازهای بینالمللی اعلام و اضافه کرد: طی مهر ماه سال جاری شاهد رشد 4 در صدی پروازهای داخلی بودیم که مهمترین عامل آن توسعه ناوگان شرکتهای هواپیمایی و همچنین آمادگی شرکت فرودگاهها برای پذیرش پروازها به صورت ایمن چه در حوزه هوانوردی و چه در سطح ارائه خدمات فرودگاهی به تمامی ایرلاینها بوده است.

امیرانی یادآور شد؛ مجموع پروازها در مهر ماه سال جاری 45 هزار و 525 پرواز بوده است.

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور

ارسال نظر