|

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

پایان عملیات نوسازی سامانه‌های ارتباط کلامی خلبان و کنترلر تا یک ماه دیگر

پایان عملیات نوسازی سامانه‌های ارتباط کلامی خلبان و کنترلر تا یک ماه دیگر

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی با بیان اینکه از دو سال پیش نوسازی تجهیز سامانه‌های RCAG ارتباط کلامی خلبان و کنترلر آغاز شده از اتمام این پروژه در آبان امسال خبر داد.

 محمد حبیب الهی  با اعلام این خبر توضیح داد: از دو سال پیش با نیازسنجی انجام شده، نوسازی گیرنده فرستنده هایی که به انتقال ارتباط کلامی بین کنترلر و خلبان کمک می کند (که گاه عمر ۳۰ ساله داشتند) را شروع کردیم. در این مدت بهترین دستگاه های هوانوردی خریداری شده که می توانیم ریموت آنها را نیز عملیاتی کنیم به گونه ای که نیاز نیست که برای هر اشکال قابل برطرف کردن،  به مناطق صعب العبور مراجعه شود.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی افزود: با اجرای این طرح تا ۲۰ سال دیگر نیازی به نوسازی ارتباطات کلامی در فضای کشور نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای این طرح آمار خرابی دستگاه های کمک ناوبری افزایش می یافت و در نتیجه اعتماد شرکت های هواپیمایی به سامانه های هوانوردی سلب می شد، عنوان کرد: از سوی دیگر در این طرح ما با افزایش فرکانس ها، ظرفیت پروازها را افزایش داده ایم و می توانیم از طریق ریموت کنترل در ۲۷ ایستگاه RCAG پارامترها را تنظیم و مشکلات سطح پایین را برطرف کنیم.

حبیب الهی با بیان اینکه این تجهیزات که با حمایت مطلوب مسوولان ارشد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خریداری شده اند، با توان مهندسان بومی نصب شده اند، گفت: اکنون عمر متوسط دستگاه های RCAG به ۱۵ سال رسیده که امیدواریم به عمر پنج ساله برسند.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی همچنین عنوان کرد: در آینده نزدیک طرح نوسازی سامانه های مرکز کنترل فضای کشور نیز اجرا می شود.

منبع : روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران

 

 

ارسال نظر