|

پرواز علیه تحریم

گسترش پروازهای خارجی کره شمالی با وجود ادامه تحریم‌های بین‌المللی

گسترش پروازهای خارجی کره شمالی با وجود ادامه تحریم‌های بین‌المللی

هواپیمایی حامل پرچم کره شمالی برای نخستین بار در چهار سال گذشته اقدام به برقراری یک پرواز بین‌المللی جدید می‌کند.

باوجود ادامه تنش در شبه‌جزیره کره و مسکوت ماندن مذاکرات میان کره شمالی و ایالات‌متحد آمریکا، ایرکوریو، شرکت حامل پرچم کره شمالی اقدام به گسترش شبکه بین‌المللی پروازهای خود کرده است.

ایرکوریو برای اولین بار در چهار سال گذشته، با برقراری پرواز به مقصد ماکائو در چین شبکه پروازی بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد.

بنا به اعلام سازمان سیاست‌گذار هوایی ماکائو، هواپیمایی حامل پرچم کره شمالی از دوم اوت (۱۱ مردادماه) دو پرواز هفتگی میان پیونگ‌یانگ و ماکائو برقرار خواهد کرد. 

این شرکت پیش‌ازاین در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ اقدام به برقراری یک پرواز بین‌المللی بین پیونگ‌یانگ و شانگهای کرده بود و از آن تاریخ به بعد هیچ پرواز بین‌المللی را به شبکه پروازی خود اضافه نکرده بود.

ایرکوریو ۱۹ هواپیما شامل ۳ فروند آنتونوف ۲۴، ۲ فروند آنتونوف ۱۴۸، یک فروند ایلوئوشین ۱۸، ۴ فروند ایلوئوشین ۶۲، ۲ فروند توپولف ۱۳۴، دو فروند توپولف ۱۵۴، دو فروند توپولف ۲۰۴ و یک فروند ایلوئوشین ۷۶ در ناوگان خود دارد، اما هنوز مشخص نیست از چه هواپیمایی برای برقراری پرواز در این مسیر جدید استفاده خواهد کرد.

کره شمالی موفق شده است پس از شروع مذاکرات با ایالات متحد آمریکا، رابطه خود را با جهان بهبود ببخشد و این اتفاق حتی پس از ناکام ماندن دور دوم مذاکرات متوقف نشده است. پیش‌ازاین، با اوج‌گیری تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی که از پشتیبانی چین نیز برخوردار بود، رابطه دو کشور به سردی گراییده و این مسئله منجر به قطع پروازهای هواپیمایی چین به پیونگ‌یانگ شده بود. اما با آغاز فرآیند عادی‌سازی روابط خارجی کره شمالی، خطوط هوایی چین پروازهای از سال گذشته پروازهای خود به مقصد پیونگ یانگ را از سر گرفته است.

ایر کوریو در حال حاضر به فرودگاه‌های چونجین، هامهونگ، سامجیون، سینویجو و وونسان در کره شمالی، فرودگاه‌های پکن، شانگهای و شنیانگ در چین و ولادی وستک در روسیه پرواز دارد. این شرکت همچنین پروازهای فصلی به مقاصد دالیان، هاربین، یانجی و ژنگژو در چین برقرار می‌کند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر