|

یادداشت اختصاصی سردبیر کن‌نیوز

لغو پروازهای اطلس گلوبال و سکوت سازمان هواپیمایی کشوری

لغو پروازهای اطلس گلوبال و سکوت سازمان هواپیمایی کشوری

ورشستگی یک شرکت هواپیمایی فقط برنامه سفر مسافران را بر هم نمی‌زند بلکه باعث ضرر و زیان آژانس‌های هواپیمایی نیز می‌شود.

چند ماه پیش بود که شرکت هواپیمایی ترکی اطلس گلوبال با اعلام ورشکستگی موقت، پروازهای خود را تا تاریخ مشخصی لغو کرد، پس از سر رسیدن تاریخ ذکر شده پروازها از سر گرفته شدند اما طولی نکشید که پروازها مجددا لغو و اطلس گلوبال اعلام ورشکستگی کرد، اما این بار بصورت دائمی.

در اطلاعیه این شرکت در رابطه با ورشکستگی آمده است که تمام هزینه‌های آژانس‌ها و مسافرانی که بلیط تهیه کرده‌اند به آن‌ها بازخواهد گشت، اما پس از حدود یک ماه پیام‌های مردمی بدست کن‌نیوز می‌رسد که این شرکت هنوز به وعده خود جامه عمل نپوشانده است و خسارت دیدگان همچنان سردرگم اند.

ذکر این نکته ضروری است که شرکت‌های هواپیمایی خارجی که خواهان برقراری پرواز در هر کشوری هستند باید به سازمان هواپیمایی کشوری آن‌ کشور ضمانت‌هایی را ارائه دهند تا در صورت روی‌دادن اتفاقی مشابه آنچه برای اطلس گلوبال رخ داده است سازمان هواپیمایی آن کشور بتواند در مقام پاسخگویی به شکایت برآید، در حال حاضر اما شایعاتی به گوش می‌رسد که ضمانت شرکت اطلس گلوبال نزد سازمان هواپیمایی مخدوش می باشد.

سوال اینجاست که آیا این شایعات رنگ حقیقت به خود خواهد گرفت یا کاملا بی‌پایه و اساس است؟ اگر بی‌پایه و اساس است سازمان باید سریع‌تر به این موضوع ورود کند و مشکل را حل نماید.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال خبرنگار کن نیوز فقط به ذکر این نکته که سازمان به این موضوع  ورود خواهد کرد بسنده کرد.

کن نیوز آماده انتشار توضیحات مسئولین در این خصوص می باشد و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

ارسال نظر