|

یادداشت سردبیر

آیا کن‌نیوز برای عادی نشان دادن تعدیل نیرو دست به انتشار اخبار این موضوع می‌زند؟

آیا کن‌نیوز برای عادی نشان دادن تعدیل نیرو دست به انتشار اخبار این موضوع می‌زند؟

چند روزی است که تعداد پیام‌های شما مخاطبان عزیز و گرامی کن‌نیوز درباره دلایل انتشار اخبار حول موضوع تعدیل نیرو در شرکت‌های هواپیمایی زیاد شده است؛ از این رو بر آن شدم تا درباره این نکته توضیحاتی را ارائه کنم.

از زمانی که ویروس کووید 19 در سراسر جهان همه گیر شده حدود سه ماه می‌گذرد و تاثیرات منفی آن روز به روز در صنایع مختلف جهان هویدا می‌شود، صنعت هوانوردی هم از این قاعده مستثنی نبوده و با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

در روزهای ابتدایی همه گیری شاید هیچکس چنین تصویری را برای آینده صنعت هوانوردی متصور نمی‌شد،  تصور اینکه نرخ سفرهای هوایی حدود 80% کاهش یابد؛ یا اینکه بزرگترین و بهترین خطوط هوایی جهان به دنبال زمینگیر کردن ناوگان متشکل از جدیدترین و به‌روزترین هواپیماهای خود باشند.

اما چنین اتفاقاتی رخ داد و شرکت‌هایی که در زمینه هوانوردی فعالیت می‌کردند را با مشکلات متعددی رو به رو کرد، شرکت‌ها در ابتدا تصمیم به کاهش ساعت کاری پرسنل و حتی مرخصی بدون حقوق آن‌ها گرفتند، سپس ایده بازنشستگی زودتر از موعد و تعدیل توافقی را مطرح کردند و در انتها با تمام نشدن وضعیت بحرانی صنعت هوانوردی و نیاز به اتخاذ یک تصمیم برای عدم لطمه زدن به آینده شرکت به تعدیل نیرو دست زدند.

انتشار چنین اخباری به هیچ عنوان به منزله تشویق و تایید تعدیل نیرو در شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیست و فقط در راستای اطلاع رسانی این اخبار است؛ چراکه ما از وضعیت کنونی صنعت هوانوردی ایران نیز آگاه هستیم و می‌دانیم که وضعیت در حالت مطلوبی قرار ندارد، وضعیت حتی قبل از کرونا هم در شرایط مطلوبی نبود و تحریم‌ها لطمه بسیاری بر بدنه این صنعت خطیر وارد کرده بودند.

البته که خبری از تعدیل نیروی گسترده در شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نبود و امیدواریم که باز هم وجود نداشته باشد البته دولت هم در این موضوع نقش مهمی را ایفا کرد و ابلاغ کرد در این بحران فقط از شرکت‌هایی حمایت خواهد شد که نیروهای خود را حفظ کرده باشند.

در انتها لازم می‌دانم به اطلاع برسانم که این یادداشت فقط در جهت ارائه پاسخی به آن دسته از مخاطبان ما که از انتشار خبرهای تعدیل نیرو گله کرده بودند نگاشته شده است.

موفق باشید

ارسال نظر