|

یادداشت اختصاصی مدیر مسئول کن‌نیوز در باب افتتاح ترمینال سلام

یادداشت اختصاصی مدیر مسئول کن‌نیوز  در باب افتتاح ترمینال سلام

پس از کشمکش های فراوان و بعد از انتظارهای بسیار بلاخره ترمینال گالری سلام با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد

پس از کشمکش های فراوان و بعد از انتظارهای بسیار بلاخره ترمینال گالری سلام با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد، مسئولین نیز چون گذشته از توان و تخصص نیروهای داخلی گفتند و اینکه این فرودگاه یکی از شاهکارهای تاریخی ایران است و بار دیگر از دیوار خودکفایی بالا رفتند  اما این حرف ها و این ترمینال چه دردی از صنعت ما دوا خواهد کرد؟

از حدود 6 ماه گذشته هر هفته خبری در مورد درصد پیشرفت در پروژه و اینکه افتتاح ترمینال بسیار  نزدیک است وجود داشت اما انجام آیین افتتاح تا روز گذشته به‌طول انجامید.

از خواندن مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی که درباره این پروژه انجام شده و گزارش‌هایی که از صدا و سیما برای مردم پخش شده است، این احساس به فرد دست می‌دهد که این ترمینال قرار است تمام مشکلات صنعت هوانوردی را حل کند، بیکاری‌های مهندسان و خلبانان را ریشه‌کن کند، امید را در دل دانشجویان رشته‌های هوانوردی زنده کند و ...

شهر فرودگاهی امام خمینی شاید اسمی داشته باشد که ذهن ما را به سمت و سوی فرودگاه‌های بزرگ دنیا که در تیزرهای تبلیغاتی یا فیلم‌های سینمایی دیده‌ایم ببرد اما در واقعیت اینطور نیست، مشکلات بسیار پیش‌پا افتاده‌ای که در گوشه گوشه این فرودگاه مشاهده می‌شود نه تنها هیچ شباهتی به فرودگاه‌های روز دنیا ندارد بلکه این حقیقت که این فرودگاه اولین تصویری است که یک توریست از ایران خواهد داشت احساس ناخوشایندی را بوجود می‌آورد.

اما زمانی که کار به مقایسه برسد گویی که هیچ اتفاقی نیافتاده است، بیایید به فرودگاه کشورهای همسایه نگاهی بیاندازیم ؛ در سال 2017 در فرودگاه حمد دوحه 35 میلیون نفر و در سال 2018 در فرودگاه دبی 95 میلیون نفر جابجا شده‌اند و فرودگاه استانبول که امسال افتتاح شده است قابلیت جابجایی 200 میلیون نفر را داراست.

و دیروز ترمینالی در ایران افتتاح شد که فقط 5 میلیون ظرفیت دارد و 6 ماه بود که هر روز تاریخی برای افتتاح آن اعلام می‌شد و رئیس جمهور با این همه مشغله برای افتتاح آن حضور می‌یابد.

اگرچه که از اصول رسانه‌های دولتی این است که کارهای مثبت را بزرگ جلوه دهند اما آیا این درست است که مردم را گول بزنیم ؟

زمانی که زیرساخت‌های صنعت هوانوردی خراب است، چه کاری از دست یک فرودگاه بر می‌آید؟ چه برسد به سلام که فقط یک ترمینال است آن هم با 5 میلیون ظرفیت.

آیا پروازهای خارجی در کشور ما در حال افزایش است که افتتاح این ترمینال نوید خبرهای خوش برای ما باشد؟ آیا مردم توانایی سفر به خارج از کشور را دارند؟ آیا در کشور ما پرواز ترانزیت بین‌المللی وجود دارد که این ترمینال نقشی در بهبود وضعیت این پرواز ها داشته باشد؟

و هزاران آیا دیگر

ارسال نظر