|

مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام :

شایعه چک نشدن مسافران خارجی در فرودگاه‌ها صحت ندارد

شایعه چک نشدن مسافران خارجی در فرودگاه‌ها صحت ندارد

مدیر کل روابط عمومی فرودگاه امام خمینی از چک شدن تمامی مسافران خارجی از طریق دوربین‌های حرارتی و تب سنج خبر داد.

علی کاشانی مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، درباره توییت اخیر‌ی که در فضای مجازی و مبنی بر چک نکردن مسافری که از چین وارد ایران شده بود، گفت: از ماه‌های گذشته سیستم نظارت و درمان مسافران در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تغییر کرده و دوربین‌های حرارتی و تب سنج در فرودگاه امام خمینی (ره) نصب شده است.

او افزود: در ماه‌های گذشته تمامی مسافرانی که وارد ایران می‌شدند از طریق تب سنج به وسیله تیم برون مرزی وزارت بهداشت انجام شد و هم اکنون این سیستم‌ها ارتقا پیدا کرده و تمامی چک‌های مسافران از طریق دوربین‌های حرارتی انجام می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی توضیح داد: مسافرانی که تب بالا و یا مشکوک به کرونا باشند به صورت کامل غربال می‌شوند و تمامی این تست‌ها توسط تیم‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود و فرودگاه بین المللی امام خمینی تنها بستر‌ها را در این زمینه فراهم کرده است.

کاشانی یادآور شد:بعد از تصویب هیئت دولت هیچ پرواز مستقیمی به چین و یا از چین به تهران صورت نگرفته و با توجه به شیوع بیماری هم اکنون ورود ایرلاین خارجی به کشور کاهش یافته و در صورتی که این روند ادامه یابد هیچ ایرلاینی و یا پرواز خارجی وارد ایران نخواهند شد و ما کانکشی در این زمینه نخواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی فرودگاه امام اظهار کرد: این مسافر باید اعلام بکند که این صحبت از جانب چه مسئولی گفته شده و باید صحت اطلاعات آن مشخص شود.

11445931_204

گفتنی است؛ امروز توییتی مبنی بر وارد شدن مسافری به ایران از کشور چین با پرواز غیر مستقیم منتشر شد و در این توییت اعلام شد که مسافر با وجود درخواست برای چک شدن هیچ چک پزشکی از آن صورت نگرفت.

 

ارسال نظر