|

کنترل و مدیریت حیات وحش در زون امن هوانوردی و محاوط شهر فرودگاهی

کنترل و مدیریت حیات وحش در زون امن هوانوردی و محاوط شهر فرودگاهی

مدیر کل ایمنی و تضمین کیفیت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: با تشکیل تیم تخصصی محیط زیستی و بهره گیری از نظرات متخصص ترین جانورشناسان کشور در حال شناسایی و عملیاتی کردن راهکارهای کنترل و مدیریت حیات وحش با دو تیم مجزا در محاوط شهر فرودگاهی و زون امن هوانوردی هستیم.

محمدرضا سیف مدیر کل ایمنی و تضمین کیفیت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: شرکت شهر فرودگاهی در منطقه برون شهری واقع شده است و ۱۴هزار هکتار مساحت دارد و زیستگاه گونه های مختلفی از حیات وحش است.

وی افزود: با توجه به گشت زیست محیطی اداره کل برنامه ریزی و ساماندهی امور شهری در محاوط شهر فرودگاهی به ندرت حضور حیوانی در ایرساید گزارش می‌شود.

سیف با اشاره به اینکه دلایل مختلفی برای حضور حیوانات در ایرساید وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی در دراز مدت دارد ادامه داد: با توجه به اهمیت غیر قابل اغماض ایمنی ایرساید با تشکیل تیم تخصصی محیط زیستی و بهره گیری از نظرات متخصص ترین جانورشناسان کشور در حال شناسایی و عملیاتی نمودن راهکارهای کنترل و مدیریت حیات وحش با دو تیم مجزا درمحاوط شهر فرودگاهی و زون امن هوانوردی هستیم و تامین تجهیزات لازم برای استفاده از روش‌های مدرن بخشی انجام شده و مابقی در حال سیر مراحل تهیه است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز به طور شبانه روزی پایش و زنده گیری حیوانات در محاوط شهر فرودگاهی انجام می‌شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر