|

عملیات عمرانی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آغاز شد

عملیات عمرانی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آغاز شد

آئین شروع عملیات عمرانی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با شعار «ایران به پیش» با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیمانکاران چینی پروژه آغاز شد

فرودگاه امام خمینی (ره) میزبان ۵۰ میلیون مسافر خواهد شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به عنوان سخنران ویژه این مراسم گفت:

باید در راه خدمت به کشور و توسعه ایران، از نگاه خلاقانه بهره بگیریم و با روحیه بسیجی خود را یک خادم برای توسعه ایران اسلامی بدانیم.

وی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی پیشران پیشرفت کشور است و این موضوع را نیز در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرده‌ایم. تمامی همکاران بنده در وزارت راه و شهرسازی خود را موظف به پیشرفت کشور می‌دانند.

بذرپاش ابراز داشت: بسیاری از مقامات کشورهای خارجی بر ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کنند. به همین دلیل نیز در وزارت راه و شهرسازی نیز یک برنامه جامع و هدفمند برای توسعه تمامی زیرساخت‌های ترانزیتی کشور در نظر گرفته شده است.

بذرپاش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بیان داشت: احداث فاز دوم فرودگاه امام خمینی که سالها در دستور کار بود، در راستای کلان پروژه‌ای به نام «ایران راه» است که برای توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی کشور دنبال می‌شود.

بذرپاش گفت: رکورد پروازهای عبوری از آسمان ایران امروز شکسته شده است و همچنان نیز این موضوع دنبال خواهد شد تا پیامی به جهان مخابره شود که آسمان ایران اسلامی همیشه برای تمامی پروازها امن است. قطعا با توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) این موضوع افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد» پروژه فعلی توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بزرگترین پروژه صنعت هوایی بعد از انقلاب اسلامی است.

بذرپاش تصریح کرد: نباید تسلیم جوسازی‌ها شویم و شاه‌راه های ارتباطی کشور را توسعه دهیم. قطعا با توسعه شاه‌راه های ارتباطی در کشور، درآمدهای بسیار زیادی عاید کشورمان خواهد شد.

بذرپاش گفت: در کلان پروژه ایران راه از ظرفیت تمامی شرکت‌های خصوصی بهره خواهیم گرفت و از حضور تمامی فعالان و کارشناسان استقبال خواهیم کرد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: این پروژه در یک فضای ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه‌گذاری ۲ و نیم میلیارد دلاری انجام خواهد شد تا ایران را تبدیل به یک هاب منطقه‌ای کند.

وی با ارائه آماری، عنوان داشت: ظرفیت مسافری ترمینال فاز ۱ فرودگاه امام و همچنین ترمینال سلام تا پایان اسفندماه سال آینده تا ۱۵ میلیون مسافر افزاش خواهد یافت. در بخش توسعه فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در نهایت میزبان ۵۰ میلیون مسافر خواهیم بود. در فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) نیز ۳۵ میلیون مسافر از ظرفیت‌های فرودگاه استفاده خواهند کرد.

بذرپاش گفت: در پایان این پروژه، شهر فرودگاهی امام خمینی در سال ۵۰ میلیون نفر را میزبانی خواهد کرد، که نشان دهنده آن است که یک اَبَر پروژه عمرانی برای ایران اسلامی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: تا پایان اسفندماه سال بعد، بخشی از فاز دوم عملیات ساخت فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار وارد مدار خواهد شد.

توسعه ترمینال‌های فرودگاه امام خمینی(ره) یک الزام است

در ادامه سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز در بخشی از این برنامه گفت: گلایه‌هایی مطرح بود که وضعیت فرودگاه‌ امام خمینی(ره) مناسب نیست و انتظار می‌رفت که خدمات بالاتری به مردم ارائه شود.

وی تاکید کرد: فضای کافی در ترمینال ۱ وجود نداشت و امکان خدمت‌رسانی کامل به مردم میسر نبود. به همین دلیل بر اساس یک کار کارشناسی تصمیم بر توسعه فضای این فرودگاه و آغاز عملیات فاز ۲ فرودگاه ( ترمینال جدید) گرفته شد.

احیای جاده ابریشم یک ضرورت منطقه‌ای است

آقای «لیو کان» مدیرعامل شرکت «ها او کان انرژی» به عنوان نماینده کشور چین و یکی از پیمانکاران این پروژه بر احیای جاده ابریشم و توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تاکید کرد.

نماینده کشور چین گفت: عملیات فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) در ذیل قرارداد ۲۵ ساله بین دو کشور ایران و چین انجام می‌شود.

تشریح برنامه‌های قرارگاه خاتم الانبیا برای توسعه فرودگاه امام خمینی(ره)

سردار عباس اکبری جانشین قرارگاه خاتم الانبیا نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این برنامه، بیان داشت: قرار سازندگی خاتم الانبیا در تمامی پروژه‌های عمرانی کشور همواره پیشرو بوده و تنها برای ارتقای جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا با تمام توان خود در پروژه احداث فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) حضور خواهد داشت و همانند تمامی پروژه‌های پیشین با تمام توان پای کار خواهد بود.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم الانبیا با استفاده مدرن‌ترین ابزار و علم روز در پروژه احداث فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) فعالانه حضور خواهد داشت.

مجلس حامی پروژه‌های عمرانی در کشور است

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای از تمامی پروژه‌های عمرانی کشور حمایت خواهند کرد.

وی گفت: قطعا توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) منجر به توسعه بیشتر کشور خواهد شد.

 

ارسال نظر