|

با افتتاح کترینگ «هما» در بندرعباس امکان پذیر شد

سرویس دهی به پروازهای دوربرد بین‌المللی

سرویس دهی به پروازهای دوربرد بین‌المللی

کترینگ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در فرودگاه بندرعباس به افتتاح رسید.

کترینگ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در فرودگاه بندرعباس،  با حضور تعدادی از مدیران این شرکت و همچنین نمایندگانی از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، نهادهای نظامی و انتظامی و مسئولان استانی افتتاح شد. 

مژگان معراج محمدی، مدیرکل کترینگ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در نشست افتتاحیه این مجموعه، با اشاره به قرارگیری ایستگاه ثابت پروازی (Base)
هواپیماهای ATR72-600 ایران‌ایر در فرودگاه بندر عباس، گفت: این مساله و همچنین ضرورت حفظ امنیت مسافران و الزام قرارگیری مجموعه کترینگ در محوطه ایرساید فرودگاه، ایجاب می‌کرد که کترینگ «هما» در فرودگاه بندرعباس ایجاد شود.

وی هزینه ایجاد این مجموعه را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این کترینگ در مدت زمان کوتاهی، یعنی حداکثر ۳ ماه ایجاد شد.

معراج محمدی ادامه داد: این کترینگ در وسعت ۲۵۰ متر مربع احداث شده که شامل ۲ انبار و ۲ سالن غذای گرم و سینی‌چینی می‌شود.

مدیرکل کیترینگ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کترینگ بندرعباس این شرکت هواپیمایی توانایی تولید ۶ هزار سرویس در روز را دارد، گفت: این ظرفیت می‌تواند علاوه بر ایران‌ایر، در اختیار سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز قرار گیرد. 

وی ادامه داد: نکته مهم این است که این کیترینگ قابلیت سرویس دهی به مسیرهای دوربرد و بین المللی را نیز دارد و این مساله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معراج محمدی، با اشاره به اینکه در زمان ساخت این پروژه، کیترینگ فرودگاه بندرعباس از فرودگاه شیراز تامین می‌شد، گفت: خوشحال هستیم که با افتتاح کیترینگ بندرعباس، توانمندی‌های منطقه، مجموعه "هما" و کشور تقویت شد، و امیدواریم این افزایش توانمندی به توسعه و درآمدزایی بیشتر منجر شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر