|

آیا 797 را خواهیم دید ؟

خبرهای بیشتر از بویینگ 797

خبرهای بیشتر از بویینگ 797

آیا تا به حال به 20 سال آینده فکر کرده‌اید اینکه چه پیش خواهد آمد؟

یکی از جذابیت‌های این دنیا غیر قابل پیشبینی بودن آن است اما بیایید به آینده صنعت هوانوردی فکر کنیم.

چه‌کسی احتمال می‌داد که پروژه ایرباس 380A و همینطور پروژه‌های کنکورد و سفرهای مافوق صوت با شکست مواجه شود؟

در این مقاله ما به آینده صنعت هوانوردی خواهیم پرداخت و احتمالات خود را بیان خواهیم کرد.

با وجود فشارهای منفی، بویینگ در سال 2011 دریم‌لاینر (بویینگ 787) را معرفی کرد و با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده شده در آن و راحتی‌هایی که برای مسافران بوجود می‌آورد جامعه هوانوردی را چشم به راه نوآوری‌های جدید گذاشته است.

عاشقان هوانوردی این روزها بطور مشتاقانه‌ای در انتظار اعلام رسمی بویینگ درباره هواپیمای متوسط جدید این شرکت هستند که شاید 797 نامگذاری شود.

هواپیمای بدون پنجره

سال گذشته در مقاله‌ای امکان جایگزین کردن شیشه‌های هواپیما با نمایشگرهای الکترونیکی بررسی شد و این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده هواپیماهای ساخته شده پنجره نداشته باشند.

هیبریدی یا الکتریکی؟

آیا می‌توان از مزایای موتورهای الکتریکی که در خودروها استفاده می‌شود در هوانوردی نیز سود برد؟ شرکت Zunum Aero یک هواپیمایی طراحی کرده که موتور آن هیبریدی-الکتریکی است، اگرچه هواپیمای طراحی شده 12 نفره است اما شاید در آینده برای هواپیماهای بزرگ هم استفاده شود.

در نتیجه میتوان با نگاهی به آینده دریافت که هواپیما 797 یا هر هواپیمای دیگری از بویینگ که در آینده ساخته می‌شود صرفه‌جویی در سوخت آن به نسبت هواپیماهای قدیمی بیشتر است، موتورهایی با بازده بالاتر دارد و از مواد سبک وزن‌تری در ساخت آن استفاده شده‌است.

شما درباره آینده صنعت هوانوردی چگونه فکر می‌کنید؟ آیا برای بهبود ساختار هواپیماها ایده‌ای دارید؟ آیا به نظر شما صنعت هوانوردی مثل گذشته به پیشرفت خود ادامه می‌دهد یا در نقطه‌ای ساکن خواهد ماند؟ منتظر نظرات شما هستیم.

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم
منبع: simple flying

ارسال نظر