|

کاربرد اصلی خطوط روی اسپینر موتور:

آشنایی با خطوط سفید رنگ روی قسمت مرکزی موتور و کاربرد آن‌ها

آشنایی با خطوط سفید رنگ روی قسمت مرکزی موتور و کاربرد آن‌ها

آیا تا به حال از شیشه‌های سالن ترانزیت فرودگاه به موتور هواپیماهای پارک شده توجه کرده‌اید؟ در حین سوار شدن به هواپیما چطور؟

در قسمت مرکزی موتور هواپیماهای مسافربری خطوط سفید رنگی وجود دارد که در این تصویر با نام اشکال مختلف آن‌ها آشنا می‌شوید اما آیا کاربرد این خطوط را می‌دانید؟

کاربرد اصلی این خطوط که روی اسپینر موتور هواپیما رسم شده‌اند افزایش ایمنی پرسنل خدمات زمینی است، مثلا از موتور یک بویینگ ۷۳۷ در زمانی که روی حالت idle در حال کار است‌ باید حداقل ۹ فوت فاصله داشت توجه داشته باشید که در هواپیماهای بزرگتر یا کارکرد موتور با rpm بیشتر این فاصله نیز بیشتر می‌شود.

با توجه به اینکه پرسنل از گوشی‌های مخصوص برای کاهش صدا استفاده می‌کنند و در اثر حضور زیاد در محیط فرودگاهی صدای موتور هواپیما برایشان عادی شده وجود چنین خطوطی روی موتور در حال چرخش باعث می‌شود که موتور در حال چرخش از  موتور خاموش تمیز داده شوند.

کاربرد دیگر این خطوط در حین پرواز است جایی که پرندگان خطر برخورد با موتور هواپیما و بطبع کاهش ایمنی پرواز را افزایش می‌دهند، این خطوط باعث ایجاد ترس در پرندگان شده و منجر به دور شدن آن‌ها از موتور هواپیما می‌شوند.

ارسال نظر