|

کره جنوبی 40 فروند «اف-35» از آمریکا خریداری می‌کند

کره جنوبی 40 فروند «اف-35» از آمریکا خریداری می‌کند

وزارت دفاع کره جنوبی از برنامه خود برای خرید انواع جنگنده نسل پنجم «اف-35» ساخت آمریکا برای تجهیز نیروی هوایی و دریایی‌اش خبر داد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که قصد دارد ناوگانی از جنگنده‌های «اف-35» را از آمریکا برای تجهیز نیروی دریایی و هوایی خود خریداری کند.

به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» کره جنوبی قصد دارد دو نوع جنگنده «اف-35 لاتنینگ» و «اف-35 بی» را از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کند. وزارت دفاع کره جنوبی قصد دارد از این جنگنده‌های در نیروی دریایی خود به ویژه ناوهواپیمابردر حال ساخت خود که «LPX-II» نام دارد، استفاده کند.

این در حالی است که نیروی هوایی این کشور نیز درصدد است 20 فروند اف-35 ای را برای تکمیل ناوگان جنگنده‌های نسل پنجم خود خریداری کند. این کشور در سال 2019 به شماری از جنگنده‌های اف-35 ای تجهیز شد.

 مقامات صنایع دفاعی کره جنوبی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند سامانه دفاع موشکی شبیه سامانه گنبد آهنین ساخت رژیم صهیونیستی را برای مقابله با توانمندی‌های نظامی کره شمالی توسعه دهند. کره جنوبی قصد دارد در یک بازه زمانی پنج ساله سامانه موشکی شبه گنبد آهنین را برای دفاع از زیر ساخت‌های خود در سئول، پایتخت خود برابر حملات محتمل  راکت‌های برد بلند کره شمالی بسازد. کره جنوبی با رونمایی از طرح دفاعی خود اعلام کرده علاوه بر ساخت سامانه شبه گنبد آهنین، قصد ساخت یک ناو هواپیمابر سبک و یک جنگنده کاملا بومی را دارد.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در این باره گفت: «وقتی در مورد سامانه دفاع موشکی کره جنوبی صحبت می‌کنیم، معمولاً برای مقابله با یکی از موشک‌های اسکاد کره شمالی یا نوع قوی‌تر اشاره می‌شود، در حالیکه این سامانه رهگیر جدید برای محفاظت از پایتخت برابر راکت‌های دوربرد ۲۴۰ یا ۳۰۰ میلیمتری کره شمالی تمرکز خواهد داشت.»

کره جنوبی همچنین توسعه موشک‌های هدایت شونده هوا به سطح و هوا به کشتی برد بلند برای نصب در هواپیماهای جنگنده بومی را آغاز خواهد کرد. در صورت ساخت جنگنده در کره جنوبی این کشور به سیزدهمین کشور در جهان مبدل می‌شود که دارای هواپیمای جنگی بومی است.

منبع: فارس

ارسال نظر