|

صنعت توریسم فضایی در مرحله تعریف مدل‌های تجاری و کسب و کار

عرضه سهام ویرجین گالاکتیک به عنوان اولین شرکت توریسم فضایی

عرضه سهام ویرجین گالاکتیک به عنوان اولین شرکت توریسم فضایی

شرکت توریسم فضایی ویرجین گالاکتیک اولین شرکت در این حوزه است که سهام خود را عمومی می‌کند. یک شرکت صوری به نام Social Capital Hedosophia Holdings Corp قرار است ۴۹ درصد سهام ویرجین گالاکتیک را در اختیار بگیرد.

این قرارداد شامل یک سرمایه‌گذاری حدودا ۸۰۰ میلیون دلاری می‌شود که برای پوشش دادن هزینه‌های ساخت فضاپیماهای این شرکت تا زمانی که به سوددهی برسند کافی به نظر می‌رسد.

این سرمایه‌گذاری در حالی انجام می‌شود که صنعت نوپای توریسم فضایی هنوز در مرحله تعریف مدل‌های تجاری و کسب و کار است. 

ویرجین گالاکتیک در نهایت قرار است با بلو اوریجین جف بزوس و اسپیس ایکس ایلان ماسک رقابت کند. ویرجین گالاکتیک در حال حاضر ۶۰۰ بلیط هرکدام به ارزش ۲۵۰ هزار دلار برای پرواز فضایی ۹۰ دقیقه‌ای خود به فروش رسانده و در مجموع ۸۰ میلیون دلار درآمد از فروش بلیط به دست آورده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۴ به خاطر تراژدی مرگ یک خلبان در پرواز آزمایشی با وقفه‌ای قابل توجه در برنامه‌هایش روبه رو شد، اما با این وجود سال گذشته اولین تست نزدیک به مدار خود را با فضاپیمای SpaceShip Two به انجام رساند. چند ماه بعد ویرجین گالاکتیک اولین مسافر خود را به مرز فضا و ارتفاع حدود ۱۰۰ کیلومتری زمین فرستاد.

فعلا ویرجین گالاکتیک برای تکمیل فضاپیمای SpaceShip Two انجام آزمایشات خود را روی آن متوقف کرده است اما انتظار می‌رود که این تست‌ها امسال دوباره از سر گرفته شوند. شرکت توریسم فضایی چندی پیش یک پایگاه جدید به نام Spacesport America در نیو مکزیکو بنا و تمام بخش‌های عملیاتی خود را به آنجا منتقل کرد.

منبع: بلومبرگ

ارسال نظر