|

یادداشتی در ستایش مردی به نام ایلان ماسک

یادداشتی در ستایش مردی به نام ایلان ماسک

ایلان ماسک در ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱ در شهر پرتوریا، آفریقای جنوبی به دنیا آمد.

اولین شرکتی که تاسیس کرد Zip2 نام داشت که در زمینه نرم‌افزارهای تحت شبکه وب فعالیت می‌کرد، از منابع مالی بدست آمده از فروش این شرکت توانست در تاسیس Pay Pal که یک بستر خدماتی در زمینه مالی است مشارکت کند.

Elon_Musk_02

با فروش Pay Pal به eBay ایلان ماسک تصمیم گرفت به وادی هوافضا ورود کند و رویای سفرهای فضایی ارزان قیمت را تحقق بخشد؛ تلاش‌های بی وقفه و استمرار مثال زدنی او باعث شد تا SpaceX به جایگاه امروز خود برسد.

شب گذشته موشک‌های فالکون ۹ این شرکت باب بنکن و داوگ هارلی دو فضانورد ناسا را با استفاده از فضاپیمای دراگون از مرکز فضایی کندی واقع در کیپ کاناورال فلوریدا به ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب کردند.

سفر کم هزینه SpaceX باعث شد که ناسا پروژه آرتمیس را برنامه ریزی کند؛ پروژه‌ای که از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد تا مجددا انسان (قطعا یک زن در این بین خواهد بود) را به ماه وسپس مریخ ببرد.

جالب اینجاست که ماسک در زمانی که SpaceX را تاسیس می‌کرد هنوز خانه‌ای متعلق به خود نداشت و مجبور شد برای اجاره کردن خانه مورد نظر خود از یکی از دوستانش پول قرض بگیرد.

عموم مردم ایلان ماسک را به خاطر اتومبیل‌های خاص و خارق‌العاده شرکت تسلا می‌شناسند اما علاقمندان به هوانوردی و هوافضا او به سبب مدیرعامل و مدیرفنی بودن در SpaceX می‌شناسند.

ماسک همچنین در حال توسعه یک سیستم حمل و نقل با سرعت بالا تحت عنوان هایپرلوپ است.

از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد (او بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کند).

باید برای تلاش و پشتکار ایلان ماسک از جای برخاست؛ مردی که آرزویش دیدن سفر به مریخ پیش از مرگ است.

ارسال نظر